Skip to main content

Beste KPN,

 

Kan ik of heb ik al XGS-PON verbinding?

 

Maximaal snelheid dat ik nu kan krijgen is 1Gbit up en down, met een XGS-PON kan als goed is meer toch? kan ik ergers aanvragen of krijg ik van zelf een berichtje hier over?

 

MVG,

Richard.

via seedbox heb ik er geen last van, Seedbox wordt gerund op linux, en ik doe alles via w10

Dan ligt het dus gewoon aan Windows. Mogelijk te weinig systeem resources. Of deze worden expres vrij gehouden voor andere zaken. 


Ik heb de laatste paar reacties verwijderd omdat deze niets toevoegen aan deze discussie. Het gesprek mag on-topic natuurlijk door blijven gaan.


Ik had deze discussie even gemist maar om helemaal terug te gaan naar de vraag van de topicstarter en het eerste antwoord daarop:

 

Je kan niet overgaan op XGS-PON. Niet op eigen verzoek en niet op initiatief van KPN. Je hebt XGS-PON of je hebt het niet.

KPN is in de herfst van 2021 begonnen met XGS-PON en daarvoor moet apparatuur in PoPs (wijkcentrales) worden geplaatst. Dat gebeurt voorlopig alleen bij nieuwe uitrolprojecten. Als je aansluiting dus al langer geleden is gemaakt (ongeveer voor 01-01-2021) of de uitrol al voor 01-01-2021 in jouw wijk heeft plaats gevonden, dan heb je geen XGS-PON. Ook niet als je aansluiting later pas als na-aansluiting is gemaakt.

 

@RiCO_84 Als je bestaande glasvezelkastje het woord/lampje “Alarm”op de voorkant heeft staan, dan heb je nu al een XGS-PON verbinding. Dan is het dus wachten tot KPN meer dan 1 Gbit gaat aanbieden.

 

Heeft jouw huidige glasvezelkastje alleen de woorden/lampjes "power", Glas” en “ethernet”, dan heb je nog een iets oudere aansluiting en dan is het wachten tot KPN besluit om ook eerder gebouwde netwerken en wijkcentrales van XGS-PON apparatuur te gaan voorzien.