Skip to main content

hallo

ik heb een vraag ik zit niet bij jullie maar bij ziggo ik kreeg van jullie een brief over glasvezel aan leggen kan dat wel als ik bij ziggo zit ook want ik dacht dat het niet kon heb ik de formulier perongeluk verscheurt

met vriendelijke groet gerard huisman

@Gerard Huisman , zeker kun je glasvezel aan laten leggen, zonder daar (direct) gebuik van te maken. Ga naar KPN Netwerk :  https://www.kpnnetwerk.nl/ en klik op ‘Toestemming geven’.  Hier kun je ook een nieuwe persoonlijke code aanvragen, zie het eerste veld van het formulier. 


Hoi @Gerard Huisman, welkom bij ons op het forum. Het glasvezelnetwerk kan dan inderdaad aangelegd worden zoals Berrie al zegt. Via de site die hij noemt kan je de stappen volgen.

Met een Ziggo abonnement zal je de glasvezelverbinding niet kunnen gebruiken, daarvoor zijn deze glasvezelproviders mogelijk. Let wel, ze zijn niet allemaal overal beschikbaar. Er zullen er een paar bij jou in de buurt actief zijn.


@Gerard Huisman , inderdaad vergeten te melden maar dit zal wel duidelijk zijn neem ik aan: als je gebruik wilt maken van deze glasvezel dan kun geen diensten meer afnemen van Ziggo. Je heb echter de keuze uit meerdere providers zoals @Jasper hierboven aangaf. Heb nu ruim een jaar glasvezel FTTH (Fiber To The Home) 200/200 Mbs en dit bevalt meer dan uitstekend. 


Gewoon overstappen naar KPN. Of andere provider op het KPN netwerk. Mogelijk zit u nu bij Ziggo nog aan een jaarcontract vast. Maar als ze nu nog moeten beginnen met graven duurt het waarschijnlijk nog wel een jaar voordat het werkt. Dan is het jaarcontract vast al wel afgelopen. 


@Gerard Huisman , inderdaad vergeten te melden maar dit zal wel duidelijk zijn neem ik aan: als je gebruik wilt maken van deze glasvezel dan kun geen diensten meer afnemen van Ziggo. Je heb echter de keuze uit meerdere providers zoals @Jasper hierboven aangaf. Heb nu ruim een jaar glasvezel FTTH (Fiber To The Home) 200/200 Mbs en dit bevalt meer dan uitstekend. 

Hallo @Berrie_Kaas fout antwoord, kabel van Ziggo en Glasvezel van een andere partij kunnen prima samen.

 


@Gerard Huisman , inderdaad vergeten te melden maar dit zal wel duidelijk zijn neem ik aan: als je gebruik wilt maken van deze glasvezel dan kun geen diensten meer afnemen van Ziggo. Je heb echter de keuze uit meerdere providers zoals @Jasper hierboven aangaf. Heb nu ruim een jaar glasvezel FTTH (Fiber To The Home) 200/200 Mbs en dit bevalt meer dan uitstekend. 

Hallo @Berrie_Kaas fout antwoord, kabel van Ziggo en Glasvezel van een andere partij kunnen prima samen.

 

Naast elkaar inderdaad, maar dat is de vraag niet. Ziggo zal hun product niet via het KPN vezel net leveren.

 

De vezel kan inderdaad worden aanlegd zonder dat er moeten worden overgestapt!!


@Gerard Huisman , inderdaad vergeten te melden maar dit zal wel duidelijk zijn neem ik aan: als je gebruik wilt maken van deze glasvezel dan kun geen diensten meer afnemen van Ziggo. Je heb echter de keuze uit meerdere providers zoals @Jasper hierboven aangaf. Heb nu ruim een jaar glasvezel FTTH (Fiber To The Home) 200/200 Mbs en dit bevalt meer dan uitstekend. 

Hallo @Berrie_Kaas fout antwoord, kabel van Ziggo en Glasvezel van een andere partij kunnen prima samen.

 

Naast elkaar inderdaad, maar dat is de vraag niet. Ziggo zal hun product niet via het KPN vezel net leveren.

 

De vezel kan inderdaad worden aanlegd zonder dat er moeten worden overgestapt!!

Bedoelde te zeggen dat Ziggo niet levert over de glasvezel die door KPN aangelegd wordt. Dat zal toch wel duidelijk zijn neem ik aan. Naast elkaar gebruiken kan altijd, maar dat betekent extra kosten.