Skip to main content

Ik zie in mijn modem geen knoppen om 2.4ghz en 5 ghz aan of uit te zetten? Zie screenshot.

 

Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen?

 

 

 

Dat kan ( voorlopig) nog niet.


Volgens deze meneer heeft hij een ander scherm

 

WiFi – Basic

Op de Basic pagina kun je snel en gemakkelijk Wi-Fi aan of uitzetten (Enable Radio) en het SSID in (de naam van je netwerk die je aanklikt op bijvoorbeeld je Smartphone) aan of uitzetten. Je kunt vervolgens een SSID uitkiezen en aangeven of je wilt dat het SSID publiekelijk zichtbaar is. Let op: het SSID geldt zowel voor het 2,4GHz als voor het 5GHz netwerk! Een handige QR-code is beschikbaar om een apparaat snel toegang te geven tot je KPN Box 12.

Je kunt op deze pagina onder Security ook het wachtwoord van je Wi-Fi netwerk wijzigen. Let op: het wachtwoord geldt zowel voor het 2,4GHz als voor het 5GHz netwerk!


 

Dit is oud. Zo zag het er tot een paar weken geleden uit. Sinds de laatste update is het nu zo:

 

 

 


Hoi @rudimentus . Welkom op het forum.

Als de nieuwste software in jouw Box12 zit kan je 2,4 en 5Ghz niet meer scheiden. We werken aan een extra feature maar dat kan nog wel even duren.

 


Kan ik dan (tijdelijk) de software nog downgraden?


@Erwin_, Kan jij de QR code in het laatste screenshot en het screenshot in het openingsbericht nog even blurren?


Graag! Sorry!


Kan ik dan (tijdelijk) de software nog downgraden?

Neen  :-(


Heel vervelend dit. Vooral omdat de technische helpdesk bij KPN zelf hier absoluut niet van op de hoogte is. 

 


@Brammer012 : Wat voor issues ondervind je momenteel?


Hoi,

ik probeer mijn robotstofzuiger te (re)connecten met mijn WiFi, maar sinds er een update is gedaan op de Box 12 kan ik 2,4 niet meer apart aan en uitzetten en hierdoor m’n device niet meer verbinden.

Groet, 

Bram
 


 


@Brammer012 : Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?


@Erwin_ Ik heb mijn profiel aangevuld. 


Ik zie dat collega's al geprobeerd hebben om een downgrade aan te vragen. Helaas wordt die niet gehonoreerd. Dat doen ze alleen als je ook uitval van de verbinding hebt :-(

In dit topic kun je bijhouden wat de ontwikkelingen zijn op het gebied van de box12 firmware:

 

(uiteindelijk komt er een los wifi netwerk bij waarbij je beide banden weer kunt scheiden, helaas kan ik niet voorspellen hoe lang dat nog duurt )


Ik zie dat collega's al geprobeerd hebben om een downgrade aan te vragen. Helaas wordt die niet gehonoreerd. Dat doen ze alleen als je ook uitval van de verbinding hebt :-(

Dit is nu precies waarom ik iedereen adviseer om de apparatuur van de providers links te laten liggen en het heft in eigen hand te nemen door apparatuur aan te schaffen die wel doet wat die moet doen.

Ik vind het ronduit schandalig dat KPN dergelijke verzoeken niet honoreert, wetende dat de mesh functionaliteit enorm veel "leed" veroorzaakt bij haar abonnees.

Ik zou KPN met klem willen vragen om een door de abonnee aangevraagde downgrade zonder enige vorm van discussie en arbitrage gewoon altijd door te voeren.


Erwin, bedankt voor de moeite.

Ik ben het wel helemaal eens met Erwin. KPN levert apparatuur bij haar diensten en behoudt daardoor het recht eenzijdig (technische) wijzigingen door te voeren. Wil ik hier geen last van hebben, dan moet ik eigen apparatuur aanschaffen. Op zich prima, maar dan verlies ik de technische ondersteuning van KPN. 

Nou ben ik wel een beetje handig en zal ik er, met een beetje uitzoek werk, wel uitkomen met eigen apparatuur, maar als oud servicedesk medewerker van KPN, weet ik dat het meerendeel van de klanten dat niet is.  Wat ook helemaal niet erg is. Maar deze klanten laat KPN keihard in de steek op deze manier. Maar ook ik voel mij in de steek gelaten. Ik ben bewust KPN klant, mede vanwege 

Ik vraag mij ook af of deze wijziging niet dermate ingrijpend is, dat ik nu mijn abonnement kosteloos kan opzeggen. 

 


Maar deze klanten laat KPN keihard in de steek op deze manier. Maar ook ik voel mij in de steek gelaten.

Precies en daar gaat het me dan ook om. Dat is waarom ik die twee laatste zinnen in mijn vorige bericht heb staan. KPN laat haar abonnees inderdaad keihard in de steek door haar opstelling t.a.v. die downgrade. Het zal je maar gebeuren dat het je onmogelijk gemaakt is om je stofzuiger, deurbel, bewakingscamera of babyfoon aan te kunnen sluiten en dat KPN doodleukt zegt ... even geduld, we werken er aan maar het kan even duren. :rage:


Dit zou je nog kunnen proberen:

Haal de stekker uit de V12 en bel 0800-0402.

Zeg dat je de V12 zo zat bent dat je graag via de logistieke afdeling een V10 ontvangt.

Ik weet niet of het lukt,maar het is het proberen waard.


Gewoon te treurig voor woorden dat kpn een upgrade uitvoert zonder het te melden . Haast alle apparatuur werkt hier op 2,4 ghz . Na de upgrade is 5 ghz niet meer uit te zetten . Nu kom je s’avonds thuis in een koud huis omdat de kachel niet meer aan te zetten onderweg . Waarschijnlijk is dit het laatse kpn abbonement voor mij .


Die kachel hoort gewoon automatisch aan te gaan. Dat ga je toch handmatig doen? Het is 2022 hoor...


Gewoon te treurig voor woorden dat kpn een upgrade uitvoert zonder het te melden . Haast alle apparatuur werkt hier op 2,4 ghz . Na de upgrade is 5 ghz niet meer uit te zetten . Nu kom je s’avonds thuis in een koud huis omdat de kachel niet meer aan te zetten onderweg . Waarschijnlijk is dit het laatse kpn abbonement voor mij .

Als je firmware versie 516 op jouw V12 hebt staan dan kan jen een apart 2.4GHz wifi netwerk opzetten.


Ik zit na een overstap van Ziggo naar KPN nu ook met probleem dat ik 5GHz niet afzonderlijk van 2.4 uit kan zetten. Ik zie dat dit probleem al meer dan 6 maanden speelt en zou verwachten dat er inmiddels een oplossing voor is. Wat is de status en wanneer is dit beschikbaar?

 


Ik zit na een overstap van Ziggo naar KPN nu ook met probleem dat ik 5GHz niet afzonderlijk van 2.4 uit kan zetten. Ik zie dat dit probleem al meer dan 6 maanden speelt en zou verwachten dat er inmiddels een oplossing voor is. Wat is de status en wanneer is dit beschikbaar?

 

Hallo @WimpieB , als je een Box12 modem hebt kun je met de laatste firmware 'extra wifi' binnen het modem activeren en de wifibanden per soort band aan of uit kan zetten.

 


Dank voor je reactie.

ik heb 528, dat is volgens mij de laatste, toch?

toch zie ik niet de optie om 5ghz uit te schakelen en 2.4 actief te hebben.


Hallo @WimpieB , binnen het wifi menu kun je het onderdeel wifi extra aanzetten, zie verder mijn eerdere reactie.