Skip to main content

Ik zie in mijn modem geen knoppen om 2.4ghz en 5 ghz aan of uit te zetten? Zie screenshot.

 

Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen?

 

 

 

Ik zie dat collega's al geprobeerd hebben om een downgrade aan te vragen. Helaas wordt die niet gehonoreerd. Dat doen ze alleen als je ook uitval van de verbinding hebt :-(

Dit is nu precies waarom ik iedereen adviseer om de apparatuur van de providers links te laten liggen en het heft in eigen hand te nemen door apparatuur aan te schaffen die wel doet wat die moet doen.

Ik vind het ronduit schandalig dat KPN dergelijke verzoeken niet honoreert, wetende dat de mesh functionaliteit enorm veel "leed" veroorzaakt bij haar abonnees.

Ik zou KPN met klem willen vragen om een door de abonnee aangevraagde downgrade zonder enige vorm van discussie en arbitrage gewoon altijd door te voeren.

bij XS4all was er vanaf het begin al vrije modem keuze daar hadden ze geen EU regelgeving voor nodig.

en na de eerste paar jaar op KPN gedrocht modems (alcatel / thompson) dsl te hebben geleverd was er toen het XS4all only werd … een fritz box als standaart modem. tuurlijk had die ook bugs maar via xs en de leveransier kon je altijd weer downgraden naar vorige versie’s tenzij deze gevaarlijke risico's hadden.

nu alle providers verplicht zijn om vrije keuze modems te hebben kun je zelf je hardware uitkiezen.

let wel goed op dat deze bij je lijn/verbinding type past (en ook op eventueel toekomstig glazvesel z’n werk kan doen) huren via KPN raad ik af voor twee jaar modem huur(+onderstuening) heb je al een bedrag bij elkaar voor een eigen modem.

(Nu nog hopen dat de EU het verplicht aan ISP om gangbare modems hardware te ondersteunen op hun survice desk)

tja ..ik ben nog steeds liever een XS4all klant dan KPN ,,,maar heeelaaas

 


Ik heb een nieuwe 12 en had precies hetzelfde probleem maar ontdek net dat ik met de optie ‘extra Wifi’ de banden kan scheiden. 


Nu nog hopen dat de EU het verplicht aan ISP om gangbare modems hardware te ondersteunen op hun survice desk

Dat zal nooit gaan gebeuren en is ook volstrekt onmogelijk zonder een significante verhoging van de abonnementsprijs.