Skip to main content

Hallo,

Eind vorig jaar kreeg ik het mooie nieuws dat er glasvezel bij me aangelegd zou worden. 

Dit is uiteindelijk gelukt deze week, na een hoop gedoe, miscommunicatie en andere vervelende dingen. Ik zou initieel 25 mei alles kunnen aansluiten, maar dit lukte niet omdat de verbinding niet werd opgeleverd. Ondertussen heb ik het modem half mei al ontvangen. De aansluitdatum verschoof echter van 25 mei naar eind juni en een week later werd deze verschoven naar 29 juli.

Nu is uiteindelijk alles door KPN Netwerk correct opgelost, ben aangesloten, lijn is gemeten, NT kastje is geplaatst en geactiveerd en volgens de technicus zou ik het modem moeten kunnen aansluiten. 

Het modem werkt idd volgens de logs, maar mijn abbo is nog niet geactiveerd. Nu blijkt dat ik er dus nóg een maand aan vast moet plakken voordat ik er gebruik van kan maken omdat de activatie niet kan, terwijl alles binnen is. 

Is er echt geen mogelijkheid om, na al het gedoe, die datum naar voren te halen?

Alvast bedankt!

Hallo @ErwinG,

Het duurt even voordat KPN Netwerk het ticket afmeld en aan KPN doorgeeft dat er een monteur ingepland kan worden voor de aansluiting. Brandt het connection lampje wel constant op de ONT? 

Je kan in ieder geval vast je forumprofiel invullen, dan kan een moderator hier met je meekijken. 
 


Hallo @ErwinG,

Het duurt even voordat KPN Netwerk het ticket afmeld en aan KPN doorgeeft dat er een monteur ingepland kan worden voor de aansluiting. Brandt het connection lampje wel constant op de ONT? 

Je kan in ieder geval vast je forumprofiel invullen, dan kan een moderator hier met je meekijken. 
 

Hallo Chrizziey,

Ja, alles is online, connection lampje is groen. Volgens mij hoeft er ook geen monteur langs te komen, tenminste, niet volgens de technicus die bij mij is geweest.

Ik zie het modem ook netjes inloggen, geen errors in de logs.

Heb ondertussen m'n profiel bijgewerkt. 

Bedankt!

Groet,

Erwin


Ja, alles is online, connection lampje is groen. Volgens mij hoeft er ook geen monteur langs te komen, tenminste, niet volgens de technicus die bij mij is geweest.

Ik zie het modem ook netjes inloggen, geen errors in de logs.

Check, dan staat het inmiddels goed. Volgens mij moet er altijd een installatiemonteur langs komen om te kijken of alles goed werkt en de openstaande migratieorder af te ronden. Pas daarna kan je zeg maar weer wijzigingen in je abonnement doen.  Haal je ook de snelheden die passen bij de glasvezel aansluiting? 
 

Heb ondertussen m'n profiel bijgewerkt. 

Top! Ze pakken binnen 2 werkdagen je topic op. Dan kunnen ze even in de systemen duiken of er misschien iets regelen is om de order af te ronden zonder een dergelijk bezoek. 


Ja, alles is online, connection lampje is groen. Volgens mij hoeft er ook geen monteur langs te komen, tenminste, niet volgens de technicus die bij mij is geweest.

Ik zie het modem ook netjes inloggen, geen errors in de logs.

Check, dan staat het inmiddels goed. Volgens mij moet er altijd een installatiemonteur langs komen om te kijken of alles goed werkt en de openstaande migratieorder af te ronden. Pas daarna kan je zeg maar weer wijzigingen in je abonnement doen.  Haal je ook de snelheden die passen bij de glasvezel aansluiting? 
 

Heb ondertussen m'n profiel bijgewerkt. 

Top! Ze pakken binnen 2 werkdagen je topic op. Dan kunnen ze even in de systemen duiken of er misschien iets regelen is om de order af te ronden zonder een dergelijk bezoek. 

Geen idee, ik kan er geen gebruik van maken. Dat is nu juist het probleem. ;-)

We wachten het af. 

In elk geval dank voor je reacties!

Groet,

Erwin G.


@ErwinG   Nu blijkt dat ik er dus nóg een maand aan vast moet plakken voordat ik er gebruik van kan maken omdat de activatie niet kan

Van wie heb je deze info gehad ?


Ik ben benieuwd, bij mij was het aansluiten en GO. Maar ik denk dat dat ook aan de status ligt van je order. Ik hoop dat een van de moderators hier meer erover kunnen zeggen


Ik ben benieuwd, bij mij was het aansluiten en GO. Maar ik denk dat dat ook aan de status ligt van je order. Ik hoop dat een van de moderators hier meer erover kunnen zeggen

Ik denk dat daar het probleem ook zit. Er is best wel het een en ander misgegaan. Kijk, er is geen man overboord natuurlijk als ik nog to 29 juli moet wachten. Maar zonde is het wel als alles staat. ;-)

Mvg,

Erwin G.


@ErwinG Maar als jou modem prima werkt op de glasvezel en het connection lampje steady brand is er in ieder geval aan de kant van KPN Netwerk alles klaar. Het is dan puur nog de administratieve afwikkeling tussen KPN Netwerk en KPN totdat de order opgeleverd kan worden. 

Als jou connection lampje nog zal knipperen dan is er glas licht maar geen verbinding met KPN. Maar ook daar lijkt verder alles goed te staan. 


Ik ben benieuwd, bij mij was het aansluiten en GO. Maar ik denk dat dat ook aan de status ligt van je order. Ik hoop dat een van de moderators hier meer erover kunnen zeggen

Ik denk dat daar het probleem ook zit. Er is best wel het een en ander misgegaan. Kijk, er is geen man overboord natuurlijk als ik nog to 29 juli moet wachten. Maar zonde is het wel als alles staat. ;-)

Mvg,

Erwin G.

Heb je al proberen te bellen naar KPN? misschien kunnen ze dan al iets meer ervan zeggen


Hoi @ErwinG, welkom op ons forum! Ik zie hem hier ook staan voor de 29e maar kan hem helaas ook niet vervroegen. Als ik het goed begrijp moet er achter de schermen nog het een en ander gebeuren.


Hoi @ErwinG, welkom op ons forum! Ik zie hem hier ook staan voor de 29e maar kan hem helaas ook niet vervroegen. Als ik het goed begrijp moet er achter de schermen nog het een en ander gebeuren.

Hallo @Thomas,

Ik gok dat het vooral administratief is? Hoe dan ook, hartelijk dank voor je antwoord!

Mvg,

Erwin G.

 


Dat kan, of iets in een van de centrales, dat is vanaf hier wat lastig te zeggen.
Graag gedaan hoor! Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Dat kan, of iets in een van de centrales, dat is vanaf hier wat lastig te zeggen.
Graag gedaan hoor! Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Geduld is een schone zaak dus 😉.

Bedankt @Thomas!