Skip to main content

Wij hebben al een tijdje de experiabox V10. En ik was benieuwd of deze ook om te ruilen is voor de V12. Zeker gezien de nieuwe wifistandaarden? En gezien de experiaboxen in bruikleen zijn, zou dit geen probleem moeten zijn toch?

 

groetjes

Randy

Laat maar zitten! Lees dat de V10 prima is!


Zeker gezien de nieuwe wifistandaarden?

Bedoel je soms wifi 6 (802.11ax)?

Dat is leuk voor zware zakelijke omgevingen met veel op wifi aangesloten apparaten maar voor een thuiissituatie is wifi 6 mijns inziens niet echt interessant.

 


Laat maar zitten! Lees dat de V10 prima is!

inderdaad!


Laat maar zitten! Lees dat de V10 prima is!

Ik lees hier op het forum regelmatig dat de V10 de best presterende experiabox is. Koester jouw apparaat! 


De V12 zou de V10 wel eens kunnen gaan overtreffen als KPN de bandsteering functionaliteit ooit eens goed werkend weet te krijgen.


Tja, dat had de V10a ook in potentie om de V10 voorbij te treven, maar op een of andere reden worden er verkeerde keuzes gemaakt met implementatie van onderdelen en het verder uitkleden van de mogelijkheden voor de eindgebruiker.

Lijkt soms wel of de ongeïnteresseerde/gemakzuchtige gebruikers* (niet negatief bedoeld) die een simpel werkende verbinding wil steeds minder krijgt voor hetzelfde of meer geld, degene die er meer uit willen halen eigenlijk gedwongen worden om een eigen router in te zetten.

 

(*Dat zijn degene die nog als wifi naam Ziggo7925408 of VRV9517D06C17 in de lucht hebben, dus bij een complete reset ook niet de gegevens hoeven aan te passen, gebruiken dus zoals het uit de doos komt)


De V12 zou de V10 wel eens kunnen gaan overtreffen als KPN de bandsteering functionaliteit ooit eens goed werkend weet te krijgen.

nou,Ik denk het niet hoor.Voor mij (persoonlijk) heeft de v10 zelfs geen voordeel boven de v8/v9.Misschien omdat ik op een trage 25mb lijn zit.


ik haal maar 0.1 mb meer dan bij de vorige modems(down)


 

 

(*Dat zijn degene die nog als wifi naam Ziggo7925408 of VRV9517D06C17 in de lucht hebben, dus bij een complete reset ook niet de gegevens hoeven aan te passen, gebruiken dus zoals het uit de doos komt)

dat heb ik ook nog,Alleen heb ik er 5GHZ achter de 5ghz gezet.


Persoonlijk snap ik niet waarom mensen dergelijke complexe namen blijven hanteren voor hun wifi netwerk.

Ons privé 5GHz wifi netwerk heeft als naam gewoon onze achternaam en mijn zakelijk netwerk de naam van mijn bedrijf. Het gast netwerk heeft daarbij als achtervoegsel "-gasten" en onze 2.4GHz netwerken "-2.4".

 

Overigens gebruiken wij geen V12 maar een EdgeRouter i.c.m. wifi accesspoints.

Op een V12 is het splitsen van 2.4GHz en 5GHz helaas niet meer mogelijk vanaf versie 448 van de firmware.


Persoonlijk snap ik niet waarom mensen dergelijke complexe namen blijven hanteren voor hun wifi netwerk.

Ons privé 5GHz wifi netwerk heeft als naam gewoon onze achternaam en mijn zakelijk netwerk de naam van mijn bedrijf. Het gast netwerk heeft daarbij als achtervoegsel "-gasten" en onze 2.4GHz netwerken "-2.4".

 

Overigens gebruiken wij geen V12 maar een EdgeRouter i.c.m. wifi accesspoints.

Op een V12 is het splitsen van 2.4GHz en 5GHz helaas niet meer mogelijk vanaf versie 448 van de firmware.

het wachtwoord heb ik wel aangepast maar de standaard wifi naam vind ik prima.


Ik vermoed ook dat je op je werk @wjb  een wifi netwerk met 802.x beveiliging hebt waar iedereen met zijn email adres en wachtwoord kan inloggen.


Ik weet niet hoelang het is geleden, en ja de markt veranderd ook zeker. Mensen willen meer 'gemak’ en het moet gewoon werken bij binnenkomst. Echter ontbreekt het stukje gemak zeker bij de V12. Hoewel de V10 toch de beste is vind ik die persoonlijk ook maar ‘zozo’ Ik weet nog heel goed toen ik nog thuis woonde dat mijn ouders altijd een eigen router hadden om voor het interweb te gebruiken, (ja dat was volgens mij ná het inbeltijdperk) kan me nog wel herinneren dat we regelmatig eens naar zo'n computerzaakje gingen om te kijken of een betere aan te schaffen. Tot ik zelf eens uit huis ging, en er toen al van die waardeloze rotmodems werden meegeleverd vanuit de provider,… Was ik niet van op de hoogte want al al keurig eigen spul aangekocht haha, en met de ‘rommel’ van welke provider dan ook heeft nooit naar mijn zin gewerkt. 

Onze wifi namen zijn ook lekker simpel, vernoemd naar de katten, Sam is de snelle van de 2, die werkt op 5G en Billie is de slome, die werkt op 2.4G :grin: Maar wel de enige met een aanpassing naast alle ziggo476, ziggo-ap498 of hzn923 boxen enz. én één enkele achternaam in de nabije omgeving,.. Valt me wel op dat ik eigenlijk nergens meer een kpn box zie,… was tot een poos geleden nog wel eens het geval,..  Het stikt trouwens ook van de onbeveiligde chromecasts,.. 


Laat maar zitten! Lees dat de V10 prima is!

Om nog een antwoord te geven op jouw vraag: het huidige modem heb je inderdaad in bruikleen en ruilen wij om als deze defect is.