Skip to main content

Ik ga dus verhuizen en heb de verhuisservice van KPN ingeschakeld.

Nu heb ik een vraag: er komt volgende week op mijn nieuwe adres iemand die kabels gaat trekken naar boven en hij moet natuurlijk ook in de meterkast alvast de nodige dingen aanpassen.

Ik had van een medewerker begrepen dat ik mijn huidige modem (glasvezel) en kastjes mee kon nemen en dat degene die de kabels trekt, een aansluiting moest maken aan de ptt (kpn) draad in de meterkast.

Maar ik had 2 mensen over de vloer voor een offerte: 1. de eerste zegt dat er nog een verbinding tussen moet, of dat ik een analoog pakket moet aanvragen; 2. de tweede zegt het gewoon te kunnen regelen zonder dat er iets tussen moet.

Hoe zit het nu? is het wel zeker dat als alles klaar is, wij verhuizen op 26 juli en ik alle kabels in mijn apparatuur steek, alles werkt? Met dus mijn huidige hardware?

Ik moet het echt weten, want anders zit ik mooi op de verhuisdag en daarna zonder tv, internet etc. Ik heb een eigen bedrijf dus ik moet internet hebben.

Ik ga van Almere naar Franeker; ik heb de verhuisservice; KPN zou zorgen dat de verbinding open komt te staan en dat ik alles kan aansluiten.

Kan iemand mij alsjeblieft mijn stress hierover wegnemen en uitleggen hoe of wat? Alvast dank!

Had je de switches dan eerst wellicht andersom? Als je een switch via KPN hebt besteld, ondersteunt die sowieso igmp snooping, wat noodzakelijk is om er tv via te kunnen kijken. Niet elke andere switch is daar geschikt voor, wat zou kunnen verklaren dat het met je huidige setting niet goed gaat!


Alles is nu oké. De KPN switch had ik op het oude adres al, die is nu aan het modem gehangen, de kabel voor de tv daarin gedaan. De kabel voor mijn werkkamer in het modem want op mijn werkkamer komt ook een switch. Ik heb een NAS, externe HDD, laptop, computer etc.  Maar daar ben ik nog niet aan toegekomen, want die kamer staat nog vol dozen hahaha.

Alleen nog een wifi versterker ergens tussen (in de meterkast) en het is goed.

Het komt wel goed. Ik ben al super blij dat de tv’s werken zodat we Max ook weer kunnen kijken EN het voetbal wat weer gaat beginnen.

Nogmaals iedereen bedankt voor de hulp!


Ik heb er ook alle vertrouwen in dat het wel goed komt! 😃💪🏼

Heel erg veel geluk en plezier gewenst in de nieuwe woning!


@Maja_ : heel hartelijk dank. IK voel mij hier al echt helemaal thuis!