Skip to main content
Antwoord

Kan ik dit zelf installeren of moet er een monteur komen?

• January 18, 2025
  • 6 reacties
  • 150 keer bekeken

Ik heb mijn installatiepakket binnengekregen, maar ik weet niet hoe en of ik dit zelf kan aansluiten.

Een moderne aansluitdoos heb ik niet gevonden.

Dit zijn de aansluitingen welke ik wel heb. Ik heb ql gekeken of ik een installatiemonteur kon laten komen maar hier waren kosten aan verbonden. Vandaar de vraag of ik dit zelf kan of dat er echt een monteur langs moet komen.

Beste antwoord door eagle3824

De 1e foto is een lasdop. Hier kan je zelf niets meen. Op de 2e foto staat een zgn varkenssnuit. Hier zou je met een geschikte stekker je modem aan kunne sluiten maar je geeft aan dat de draden al los waren en een betrouwbare verbinding krijg je hier niet mee. Zie op de 3e foto dat er verf op de contacten zit en al behoorlijk wat corrosie.

Het beste is om een monteur te laten komen om een isra punt te plaatsen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 18, 2025

Beste ​@AnneS93 , je kunt je pakket op de onderste foto aansluiten.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 21, 2025

Hoi ​@AnneS93 , dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Zoals ​@JanD al aangeeft, kun je voor de aansluiting het aansluitpunt gebruiken van de onderste foto die je hebt geplaatst! Is het inmiddels gelukt om alles succesvol aan te sluiten?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2025

Hoi ​@AnneS93 , dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Zoals ​@JanD al aangeeft, kun je voor de aansluiting het aansluitpunt gebruiken van de onderste foto die je hebt geplaatst! Is het inmiddels gelukt om alles succesvol aan te sluiten?

Nee ik kom er niet uit, kastje opengemaakt. En nu moet ik het bijgeleverde kastje aansluiten aan de losse draden?

Wat sluit ik waar op aan?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 21, 2025

Beste ​@AnneS93 je had alles gewoon moeten laten zitten en met een geschikte stekker gewoon in het bovenste deel moeten steken.

Je hebt de rode en de blauwe draad in dit geval nodig of een gratis installatie monteur laten komen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2025

Beste ​@AnneS93 je had alles gewoon moeten laten zitten en met een geschikte stekker gewoon in het bovenste deel moeten steken.

Je hebt de rode en de blauwe draad in dit geval nodig of een gratis installatie monteur laten komen.

De draden waren al los, heb ze er alleen uitgehaald. Verder qas er ook geen stekker meegeleverd welke in de telefoonaansluiting kon, alleen dit kastje

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • January 22, 2025

De 1e foto is een lasdop. Hier kan je zelf niets meen. Op de 2e foto staat een zgn varkenssnuit. Hier zou je met een geschikte stekker je modem aan kunne sluiten maar je geeft aan dat de draden al los waren en een betrouwbare verbinding krijg je hier niet mee. Zie op de 3e foto dat er verf op de contacten zit en al behoorlijk wat corrosie.

Het beste is om een monteur te laten komen om een isra punt te plaatsen.