Skip to main content

Ik wil graag een nieuw contract met actietarief van € 35,- voor 6 maanden aangaan met KPN.

Mijn huidige contract vervalt wettelijk gezien, omdat jullie de voorwaarden aanpassen. Maar wat ik niet begrijp is het volgende: waarom kan KPN niet gewoon het huidige contract aanpassen naar het actietarief en zo vele klanten behouden. Als ik het goed begrijp, moet ik mijn huidige contract opzeggen om vervolgens een nieuw contract tegen actietarief te kunnen krijgen bij KPN? Beetje omslachtig… zoveel administratieve rompslomp, terwijl dit makkelijker geregeld kan worden door KPN voor de klant. Of zie ik dit verkeerd?

Ik hoor het graag wat de beste manier is om toch gebruik te kunnen maken van het actietarief.

MVG, WenDZ

Om voor actietarief in aanmerking te komen moet er volgens mij 6 maanden tussen zitten. opzeggen en weer een abo aangaan, dat feest gaat niet door. 


Hallo @WenDZ je kunt je contract aanpassen of opzeggen, maar als bestaande klant heb je geen recht op de actie aanbiedingen voor nieuwe klanten. Immers, je bent geen nieuwe klant.

 


Je contract vervalt niet wettelijk gezien, je mag je contract opzeggen binnen de termijn zonder boete/afkopen etc etc etc vanwege het aanpassen van de voorwaarden. Als je niet opzegt (voor een bepaalde datum) loopt het contract gewoon door en wijzigt er (behalve de voorwaarden) feitelijk niets voor je. 

zeg je wel op kun je op dat moment natuurlijk een nieuw contract afsluiten bij KPN voor het nieuwe product met de nieuwe prijzen (dus niet tijdelijke actie prijzen). waarbij je dan weer een contract voor een jaar aan gaat. 

Aangezien je geen nieuwe klant bent geld er geen actie tarief maar wel een ander tarief omdat KPN het product heeft gewijzigd. Wat dus voor veel mensen (ik durf niet te zeggen alle) goedkoper kan zijn dat wat ze nu betalen. in mijn geval betaalde ik iets van 3 euro per maand minder omdat mijn tv iets duurder werd maar mijn internet goedkoper.

Als je van een aanbieding gebruik wil maken zul je eerst voor een langere periode geen klant van KPN moeten zijn. wat dus feitelijk betekend dat je elders een abonnement zal moeten uitsluiten en na het aflopen van dat contract weer een abonnement bij KPN.  


Wat ik niet snap, ik heb  gisteren gebeld met de klantenservice omdat ik kpn tv+ wil  werd gezegd dat mijn huidige abo tot september loopt. Maar met de nieuwe voorwaarden is dat nu toch al mogelijk


Wat ik niet snap, ik heb  gisteren gebeld met de klantenservice omdat ik kpn tv+ wil  werd gezegd dat mijn huidige abo tot september loopt. Maar met de nieuwe voorwaarden is dat nu toch al mogelijk

Er zijn nieuwe voorwaarden. Als u het niet eens zou zijn met die nieuwe voorwaarden, dan zou u op kunnen zeggen. Maar waarom wilt u dan alsnog een nieuw abonnement bij KPN? U was het toch niet eens met hun voorwaarden? Het zou toch logisch zijn dat u dan overstapt naar een andere provider. 

Maar goed. Nog een keer bellen en wat meer aandringen. Misschien treft u een andere KPN medewerker die wel begrijpt dat u het niet eens bent met de nieuwe voorwaarden, maar toch een nieuw jaarabonnement wilt afsluiten. 


Wat ik niet snap, ik heb  gisteren gebeld met de klantenservice omdat ik kpn tv+ wil  werd gezegd dat mijn huidige abo tot september loopt. Maar met de nieuwe voorwaarden is dat nu toch al mogelijk

Hallo @Monique0202 je kunt overstappen naar de nieuwe propositie voor 1 april a.s., je gaat dan wel weer een contract van 1 jaar aan.

De hlpdsk heeft je helaas niet goed voorgelicht. Gewoon nog een keer bellen, dan tref je misschien iemand met verstand van zaken, wel even naar de afdeling opzeggingen vragen.

De nieuwe voorwaarden zijn nog niet tot alle medewerk(st)ers en systemen doorgedrongen, helaas.

 


Dus hoef ook niet te wachten tot 1 april? Ik had de keuze kpn tv+ aangegeven, dat is dan de verkeerde.


@Nick83 Ik wil wel bij kpn blijven, maar wil het nieuwe tv+ en dat kan schijnbaar alleen als je opzegt.


Dus hoef ook niet te wachten tot 1 april? Ik had de keuze kpn tv+ aangegeven, dat is dan de verkeerde.

Na 1 april kun je binnen je vaste contract niets aanpassen, dat moet voor 1 April geregeld worden @Monique0202 omdat je tot 1 april contractvrij bent.

 


@Nick83 Ik wil wel bij kpn blijven, maar wil het nieuwe tv+ en dat kan schijnbaar alleen als je opzegt.

U kunt uw huidige contract laten ontbinden als u het niet eens bent met de nieuwe algemene voorwaarden. 

Maar als u het niet eens bent met de nieuwe algemene voorwaarden, waarom wilt u dan nog bij KPN blijven?


Hoi @WenDZ en welkom hier op ons forum!

Iedereen die klant wordt, kan bij de start van het abonnement eenmalig gebruik maken van een zogenaamde welkomstaanbieding; je krijgt dan een mooie korting of in plaats van die korting een mooi cadeau zoals gratis wifi versterkers of een televisie. Wanneer de algemene voorwaarden wijzigen, betekent dit helaas niet dat je opnieuw gebruik kunt maken van zo'n aanbieding. Zoals @EAZ1964 al aangeeft,; om voor het actietarief in aanmerking te komen moet er 6 maanden tussen opzeggen en een nieuw abonnement aanvragen zitten. Je kunt altijd even met ons bellen (0800 0402) om te kijken welke mogelijkheden er wel zijn!


@Nick83 Ik wil wel bij kpn blijven, maar wil het nieuwe tv+ en dat kan schijnbaar alleen als je opzegt.

Goedemorgen @Monique0202

 

Wat @JanD zegt klopt helemaal;

 

Wat ik niet snap, ik heb  gisteren gebeld met de klantenservice omdat ik kpn tv+ wil  werd gezegd dat mijn huidige abo tot september loopt. Maar met de nieuwe voorwaarden is dat nu toch al mogelijk

Hallo @Monique0202 je kunt overstappen naar de nieuwe propositie voor 1 april a.s., je gaat dan wel weer een contract van 1 jaar aan.

De hlpdsk heeft je helaas niet goed voorgelicht. Gewoon nog een keer bellen, dan tref je misschien iemand met verstand van zaken, wel even naar de afdeling opzeggingen vragen.

De nieuwe voorwaarden zijn nog niet tot alle medewerk(st)ers en systemen doorgedrongen, helaas.