Skip to main content

Kan je een 4g backup dongel zonder KPN EEN MKB aansluiten op je V10 router?

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ja. Maar die krijgt u niet zomaar van KPN. Een mobiele telefoon met een usb kabeltje aansluiten schijnt ook te werken. Ik heb er zelf geen ervaring mee.


Het zou KPN sieren omdat bij spoedgevallen wel in te zetten.

Maar als je een telefoon eraan hangt of een dongel, moet je dan nog wel instellingen aanpassen aan de router/modem?


In de V10 moet je volgens mij niks aanpassen, maar op je telefoon moet je na het inpluggen van de USB kabel USB tethering aanzetten.


Het zou KPN sieren omdat bij spoedgevallen wel in te zetten.

Bij zakelijke abonnementen: KPN EEN MKB, daar zit het standaard in. Bij particuliere abonnementen niet. En het komt ook hoogst zelden voor dat KPN deze dongels opstuurt. 

Maar als je een telefoon eraan hangt of een dongel, moet je dan nog wel instellingen aanpassen aan de router/modem?

In de Experiabox of KPN Box niet. In het toestel zal je wel iets moeten bevestigen ofzo.


Hallo @K. Partner Netwerk Ik heb goede ervaringen met het inzetten van mijn mobiel op de V10, bij uitval DSL in het verleden, gewoon om te testen of het werkt en werkt perfect.

In principe hoef je niets aan te passen binnen het modem.

Je kunt het zelf testen door de DSL-kabel of WAN-kabel uit het modem te halen, dan moet je mobiel het overnemen.

Succes.

 


Wat ik nog wilde vertellen is dat ik een glasvezelverbinding heb, kan het zijn dat daarom de verbinding niet overnam?


Dan moet je gewoon de kabel die in de rode poort zit verwijderen, en vervolgens kijken of de 4G verbinding werkt.


Wat ik nog wilde vertellen is dat ik een glasvezelverbinding heb, kan het zijn dat daarom de verbinding niet overnam?

Hallo @K. Partner Netwerk , dan haal je de glasvezelkast even van de stroom af en zou het moeten werken.


Bedankt voor het meedenken, op dit moment is de storing verholpen.

Mocht  nog eens een storing zich voordoen, ga ik het zeker proberen.