Skip to main content

Goedemorgen.

Bestaat de mogelijkheid om de internetsnelheid te verhogen ?

Woon op Texel en daar ligt geen glasvezel van kpn .weinig zin om over te stappen naar de lokale aanbieder (kabeltex) is dan wel glasvezel.. maar kpn bevalt uitstekend..  

Nu de jeugd hier volop aan het streamen is duurt hel laden lang en itv hapert vaak .

Internet snelheid kan niet hoger dan 100 Mbit maar haal maar 85 ...is hier iets aan te doen ? Heb een Fritzbox 7583.

Mvg Ramon

 

Hoi @Ramon1303 ,

Wat als je hier je postcode en huisnummer invult, welke snelheid is dan leverbaar?

Op zich moet 80 MB/s voldoende zijn, en iTV heeft voorrang op dataverkeer.Er zal een andere reden zijn dat deze hapert.

Hoe is de iTV ontvanger aangesloten?Direct met een kabel of zit er nog wat tussen?Welk type is het?


De snelheid die leverbaar is is 84 Mbit .

Ik kijk in de huiskamer via de itv app op m,n tv .

Elke avond tussen 20:00 en ongeveer 22:00 hapert hij een paar keer ...de beeldkwaliteit is dan erg slecht maar daarna weer perfect ..tv is bedraad aangesloten op de Fritzbox...op de slaapkamers staan 2 itv ontvangers die ook wel aangeven dat er geen verbinding is en van kanaal moet wisselen .

Dat zijn 2x een arris vip 2952 v2 


Heb je de Experia box ook nog liggen?Als je het daarmee test, werkt het dan wel goed?

 


Die heb ik nog ..de V10…

Maar nog niet geprobeerd…

Heb een mesh netwerk met Fritz repeaters ..werken die dan nog wel ?

 


Heb een mesh netwerk met Fritz repeaters ..werken die dan nog wel ?

 

Jawel, op de site van AVM staat een uitleg hoe je dat voor elkaar kan krijgen🙂


Top dankjewel...ga ik dat even proberen…

Ik laat het weten 

 


De snelheid die leverbaar is is 84 Mbit .

Ik kijk in de huiskamer via de itv app op m,n tv .

De app op de tv heeft geen voorrang op het overige verkeer en kan dus haperen als andere huisgenoten flink internet gebruiken.


op de slaapkamers staan 2 itv ontvangers die ook wel aangeven dat er geen verbinding is en van kanaal moet wisselen .

Dat zijn 2x een arris vip 2952 v2 

Gebruikt u een switch in uw netwerk? Wat is het merk en type?


Nee geen switch .

Op zolder nog een bedrade Fritzbox.

En beneden 2x Fritz repeaters 


Op zolder nog een bedrade Fritzbox.

Staat deze in AP mode?

Zo nee, kan je hem daarop instellen?Lees hier hoe dat moet.


Nee geen switch .

Lopen er dan dus 2 utp-kabels vanaf het modem naar de tv ontvanger? 


Nee 1 utp kabel van modem naar tv en 1 utp kabel naar een Fritzbox op zolder ..die stuurt het wifi signaal op de bovenverdieping aan ...in de bijkeuken en in het tuinhuis staat een repeater in een mesh netwerk 


Hoi @Ramon1303, dus alleen in de avond problemen. Als je problemen beginnen, wat is dan de snelheid die je haalt via een speedtest gedaan met een computer die met kabel op het modem is aangesloten? En als je geen problemen hebt? Kom je dan in de buurt van de 84 Mbit/s?