Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een niet gebruikte oude internet/telefonie aansluiting verwijderen?

• 28 mei 2025
  • 4 reacties
  • 80 keer bekeken

In mijn woonkamer zit (op zit hoogte, net achter de bank) een oude aansluiting voor internet/telefonie. Deze wordt niet gebruikt, maar zorgt wel voor overlast. Ik hoor geluid van bovenburen er door heen komen. Kan ik deze aansluiting verwijderen of is er een afdekkapje oid beschikbaar? 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Cariens18, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons hebt gevonden en je jouw vraag hier stelt.

Officieel mag je een aansluiting niet zelf verwijderen. De aansluiting is namelijk eigendom van KPN. Je kunt wel via mijnaansluiting.nl een aanvraag doen tot het verwijderen van de aansluiting. Je krijgt vervolgens een offerte toegestuurd. Als je akkoord bent met de offerte, sturen wij iemand langs om de aansluiting te verwijderen.

Bekijk origineel

4 reacties

• 6091 reacties
  • 28 mei 2025

Een ander afdekkapje zou voor het geluid denk ik niets uithalen. 

Heb je glasvezel van KPN? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 28 mei 2025
Marlon92 schreef:

Ja, ik heb glasvezel bij KPN!

• 6091 reacties
  • 28 mei 2025
Cariens18 schreef:
Marlon92 schreef:

Ja, ik heb glasvezel bij KPN!

Ok. Dan zou je hem kunnen verwijderen.

Het mag alleen officieel niet. Tenzij dit "binnengeleiding" is. Dat houd is: de koperdraad komt in de meterkast binnen en loopt dan door de muren naar dit plek achter de bank.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8731 reacties
  • Antwoord
  • 30 mei 2025

Hallo ​@Cariens18, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons hebt gevonden en je jouw vraag hier stelt.

Officieel mag je een aansluiting niet zelf verwijderen. De aansluiting is namelijk eigendom van KPN. Je kunt wel via mijnaansluiting.nl een aanvraag doen tot het verwijderen van de aansluiting. Je krijgt vervolgens een offerte toegestuurd. Als je akkoord bent met de offerte, sturen wij iemand langs om de aansluiting te verwijderen.

Reageer