Skip to main content

Hi,

ik zou graag een splitter op de uitgang van het glazvezelkast willen plaatsen, kan dat? Zo ja, heeft dit effect op de snelheid of impact op andere zaken? Wat voor type of merk als advies, mits het mogelijk is. Zo splitter niet mogelijk wat dan wel (in die kast)? De goten naar boven zitten in die kast en de router aan de andere kant van het woondeel zit.

Alvast bedankt!

 

 

volgens mij is de KPN router de enige die met de Genexis mag en kan praten. Dus de router in de meterkast is de oplossing.


Wat is je doel van een splitter?

 

Kpn heeft wel een vrije modemkeuze, dus als jij iets anders dan een experiabox of v12 wilt ophangen is dat goed mogelijk.


Dat ik dus 2 kabel kan aansluiten ipv 1.

Internetkabel van de bovenverdieping loopt door een goot (wat in de meterkast zit) naar boven. De kabel die er nu uitkomt gaat naar de andere kant van de woning..

Is mogelijk dat ik op de uitgang met een korte dat uit de glasvezelbox uitgang komt direct op een bv netgear switch (1gig) aansluit, dan heb ik namelijk 5x 1 gig tot beschikking en gebruik dit als splitter..?? Just thinking out loud…


Het signaal dat uit deze Genexis komt is niet direct bruikbaar maar moet door een router (of slimme switch) nog worden gedecodeerd (bij gebrek aan een beter woord). Dat doet waarschijnlijk nu je Experiabox. 

De simpele manier zou zijn: Experiabox naast de Genexis hangen en vanaf die Experiabox de UTP kabels daarheen laten gaan waar ze heen moeten. Heb je ergens meer apparaten, dan zet je daar een simpele switch neer (Netgear GS105E). Als je door deze verplaatsing wifi signaal verliest op andere plekken, pas je daar een accesspoint (KPN wifipunt bijvoorbeeld) toe dat je aansluit op die switch. 


Bedankt voor de reacties!