Skip to main content

 

Ik had KPN KC gebeld met de vraag of er op de andere uitgang die uit de muur komt ook een router kan, maar helaas konden ze me daar geen antwoord geven en werd ik doorverwezen naar dit forum.  Dus hierbij, is deze uitgang (de linkse) ook om eventueel een router op aan te sluiten? Of kan ik enkel een tweede router aansluiten via de hoofdrouter? (in mijn geval KPN Box 12). 

 

Groetjes

 

 

 

Hallo @Inkydinky 

 

Technisch kan dat vast wel (als dat aderpaar in orde is) maar daar heb je een extra internet abonnement voor nodig en dan krijg je daar ook weer een modem/router extra voor, daarmee schiet je niks op.

Die blauwe (2de) poort wordt meestal gebruikt voor pairbonding, dan worden beide poorten via 1 kabel op b.v. een Experiabox V10 aangesloten zodat je een hogere internet snelheid hebt, bij de Box 12 kan dat niet omdat die geen pairbonding ondersteunt.

 

Als je een geschikte router/modem hebt (b.v. Fritz!Box 7590) kan je die gebruiken i.p.v. de Box 12, je sluit die dan direct op de grijze poort van het IS/RA punt aan.

Je kan je eigen router i.d.d. ook gewoon op de Box 12 aansluiten, wat wil je precies bereiken met die 2de router?


Hoi

 

Bedankt voor je reactie. Ik ben thuis bezig om VR air link voor elkaar te krijgen op mijn oculus quest 2. Op dit moment is de verbinding heel slecht. Nu wilde ik eerst het netwerk scheiden in 2.4 en 5 zodat ik alle apparaten die geen 5 nodig hebben op 2.4 kan zetten en alleen mijn laptop en eventueel telefoontjes op 5.  Maar met de Box 12 kan dat helaas niet. Ik had na wat surfen begrepen dat sommige mensen een aparte router gebruiken om daar hun VR laptop aan te verbinden. Maar mijn Box 12 zit al vol dus zat te denken naar een oplossing.  Mocht je tips of ideeen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag. Op dit moment kan ik niet gamen via Airlink. Aan de laptop zou het niet moeten liggen. Die is nieuw en VR ready. 


Hoi @Inkydinky 

 

Beide frequenties scheiden kan i.d.d. niet, in de Box 12 heb je wel de mogelijkheid om een Extra WiFi netwerk in te stellen, die kan je dan b.v. op alleen 2.4GHz zetten en daar die apparaten die geen 5GHz nodig hebben op aanmelden.

Je kan hier vinden hoe je dat instelt:

 


Oke bedankt, zal dat eens gaan proberen. 😊

 

Groetjes