Skip to main content

Heeft KPN ook routers met schermtijd voor wifigebruikers?

Mijn kinderen en hun vrienden zijn niet voor hun tablet weg te slaan… Voetballen doen ze niet meer, tenzij er glas voor zit.

Welke router heeft u?


Model H369A

Dit staat achter model bij apparaatinformatie

 


Dat is de Experiabox v10. Dat staat gewoon voorop.

Op deze router kunt u WiFi via een tijdschema aan of uitschakelen. Dan gaat het dus bijvoorbeeld helemaal uit, voor alle apparaten in huis. Bekabeld aangesloten apparaten blijven gewoon werken. Dus tv ontvangers en bekabeld aangesloten spelcomputers. 

Heeft u WiFi versterkers van KPN? 


Oh, oké

Nee ik heb geen wifi versterkers.

 


Wilt u nog weten hoe u het tijdschema in kunt stellen? Of heeft u er toch niets aan? Is WiFi volledig uitschakelen geen optie voor u?

KPN Veilig bied ook mogelijkheden wat betreft schermtijd. Maar ... dat kunt u alleen installeren op pc's en laptops. En op mobiele telefoons. Maar dan kunt u dus wel per toestel de schermtijd instellen.

Bekabeld aangesloten apparaten kunt u afsluiten van internet door ze aan te sluiten via een switch.

Die werkt alleen als de stekker in het stopcontact zit. Stekker uit het stopcontact = verbinding weg. Dit kunt u automatisch elke dag doen door er een tijdschakelaar tussen te zetten.

En dat geheel in de meterkast met de deur op slot natuurlijk...


Ik gebruik zelf Family Link van Google. 

Kan ik mijn kind volgen, schermtijd, etcetera etcetera instellen. 

Tis je even erin verdiepen, maar werkt mijn inziens uiteindelijk makkelijker dan in je router gaan zitten instellen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk, plus dat je met Family Link een Google account moet hebben natuurlijk. Succes. 


Kleine toevoeging,  je kan natuurlijk niet de schermtijd van je kinderen hun vrienden bepalen met Family Link,  hahaha. 

Dan zal je het inderdaad met je wifi/router moeten doen. 


Oké bedankt voor jullie tips, zal kijken wat het handigst is.

Â