Skip to main content

Ik heb hulp nodig bij het aanmaken van een Gast Wifi account voor mijn experia box 12.

Ik ben in het bezit van een babyfoon die ondersteunt wordt door WiFi. Echter werkt de connectie van de babyfoon enkel alleen op een 2.4GHz netwerk. Doordat mijn standaard netwerk ook de 5GHz ondersteunt was mijn voornemen om een Gastaccount aan te maken die enkel alleen de 2.4GHz ondersteunt. 

Nu lukt het mij niet om een gast account aan te maken. Als ik online inlog in de modem zie ik het volgende:

 



Als ik dan doorklik naar het Wifi teken op network map zie ik het volgende:

 



Hier kan ik alleen niet de 5GHZ optie uitzetten. Wellicht doe ik iets niet goed. Kan iemand mij helpen hoe ik een gastnetwerk op de wifi kan aanmaken waarbij ik de 5GHZ optie uitschakel zodat de verbinding alleen via 2.4GHZ verloopt?

Alvast bedankt! Gr, Sam

Hallo @Gastwifi 5GHZ uitschakelen , dat kan niet meer bij dit modem, aan een oplossing wordt gewerkt, maar wanneer die oplossing beschikbaar is, is nog niet duidelijk.

Je zou via een omweg het volgende kunnen proberen:

Neem je mobiel, zet de mobiele hotspot aan, geef de hotspot dezelfde naam en wachtwoord als de (gast)wifi op je modem, kies bij frequentieband alléén de 2,4-band en laat de babyfoon daar verbinding mee maken, lukt dat, kun je de hotspot weer uitschakelen en zou de babyfoon nu gewoon verbinding moeten kunnen maken via het (gast)netwerk van de wifi op je modem.

Succes.

 


@JanD  Dank je wel voor je respons. Oplossing die ik ga uittesten, ik laat je weten of het is gelukt. Dank je wel!

Gr, Sam


Helaas lukt het niet om de babyfoon met het mobiele hotspot te verbinden! Heeft iemand anders nog tips/suggesties? 

Alvast bedankt! Gr Sam


Helaas lukt het niet om de babyfoon met het mobiele hotspot te verbinden! Heeft iemand anders nog tips/suggesties? 

Alvast bedankt! Gr Sam

Hallo @Gastwifi 5GHZ uitschakelen , jammer dat het niet gelukt is. Dan zou ik een eenvoudig dual band access point of routertje kopen.

 


Hoi @Gastwifi 5GHZ uitschakelen, welkom op het forum. 

Dit kan, zoals JanD het al aangeeft, helaas niet. 

Helaas lukt het niet om de babyfoon met het mobiele hotspot te verbinden! Heeft iemand anders nog tips/suggesties? 

Alvast bedankt! Gr Sam

Hallo @Gastwifi 5GHZ uitschakelen , jammer dat het niet gelukt is. Dan zou ik een eenvoudig dual band access point of routertje kopen.

Dit lijkt mij ook het makkelijkste, een router waarop je dit kunt scheiden en dus alleen de 2,4 Ghz aan kunt laten.Â