Skip to main content
Beantwoord

Kan ik gratis overstappen van koper naar glas bij KPN?

• December 17, 2021
  • 6 reacties
  • 131 keer bekeken

Colette Broekmeijer
Topper

Ik wil overstappen op een andere provider (ben nu bij Online.nl). Het liefst zou ik glasvezel nemen, maar dat is wel gepland maar nog niet beschikbaar. Kan ik gratis overstappen als in mijn wijk binnen één jaar glasvezel gelegd wordt?

Beste antwoord door Bart van KPN

Als je nu kpn neemt kom je in eerste instantie via DSL. Dat wordt dan later gratis omgezet naar glasvezel inderdaad.

Zo zit het inderdaad als je nu klant bij ons wordt en glasvezel via KPN wordt later beschikbaar. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• December 17, 2021

jahoor,Dat kan zeker.Dan word je later gewoon gemigreerd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 17, 2021

Als je nu kpn neemt kom je in eerste instantie via DSL. Dat wordt dan later gratis omgezet naar glasvezel inderdaad.

peter-keetfm
Wijsgeer

En dan krijg je ook een ander (vast) public ip adres bij kpn 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 17, 2021

Dan krijg ik dus na 22 jaar een ander IP volgend jaar april. Ik heb sinds 1999, toen het onafgebroken internet-avontuur hier begon, een aansluiting. Die ik dus nu, 22 jaar later, na moderniseringen nog steeds heb. Mogelijk dus altijd hetzelfde IP gehad. Hoewel dat véél minder belangrijk is dan een telefoonnummer of e-mailadres natuurlijk.

@peter-keetfm .

peter-keetfm
Wijsgeer

Dan krijg ik dus na 22 jaar een ander IP volgend jaar april. Ik heb sinds 1999, toen het onafgebroken internet-avontuur hier begon, een aansluiting. Die ik dus nu, 22 jaar later, na moderniseringen nog steeds heb. Mogelijk dus altijd hetzelfde IP gehad. Hoewel dat véél minder belangrijk is dan een telefoonnummer of e-mailadres natuurlijk.

@peter-keetfm.

Ja klopt als je van dsl naar glas gaat 

Ik ben van dsl vast ip naar glas gegaan

toen heb ik een nieuw public ip gekregen  

Kpn heeft geen vast public ip maar uit ervaring veranderd dit nooit 

Sinds 2014 glasvezel nooit dat public ip veranderd 

Ik vindt het heel belangrijk vast public ip adres 

Dat is een van de rede dat ik niet naar t-mobile ga 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • December 19, 2021

Zo zit het inderdaad als je nu klant bij ons wordt en glasvezel via KPN wordt later beschikbaar.