Skip to main content

Ik kom regelmatig op een buitenlocatie met een trage internet verbinding waar nog een Sagem modem staat zonder antenne aansluitingen.
Het lijkt me wel mogelijk om daar een grotere antenne te monteren (https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307995/buitenantenne-4g-incl-10m-kabel-voor-verbeteren-ontvangst-icm-4g-modem/) .

Kan ik het modem nog steeds laten omruilen voor een versie met antenne aansluitingen?

 

*Admin: gegevens in afbeelding weggepoetst

Dat is inderdaad mogelijk.  Bel eventueel de klantenservice 0800-0402 of wacht een dag of twee op een medewerker hier op het forum.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. 


Dat is inderdaad mogelijk.  Bel eventueel de klantenservice 0800-0402 of wacht een dag of twee op een medewerker hier op het forum.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. 

Hi @JohanvdH, welkom! We hebben verschillende behulpzame gebruikers hier op ons forum. Ben je verder gekomen met het advies van Joep hierboven? Zo niet, of als ik je ermee kan helpen, laat het gerust hier weten. Als je dan ook meteen je forumprofiel invult, kijk ik naar wat ik voor je kan doen.


Hoi @Alexandra , ik ben al goed op weg geholpen.

Het betreffende modem is niet van mij maar staat op een locatie waar ik de beheerder ondersteun om de internet verbinding zo goed als mogelijk te maken (stukje eigenbelang want ik maak daar een paar keer per jaar gebruik van).

Ik heb de beheerder gevraagd om het omruilen van het modem aan te vragen.

 

Vraag die ik nog heb:

Kan het modem waar de antenne aansluitingen op zitten ook zonder de buitenantenne (https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307995/buitenantenne-4g-incl-10m-kabel-voor-verbeteren-ontvangst-icm-4g-modem/ ) werken, dus heeft dat modem zelf ook nog antennes?


@JohanvdH Ja, het is wel mogelijk. Meestal zitten er opschroefbare kleine antennes bij het Internet Buitengebied modem. Maar het kan goed gebeuren dat de buitenantenne nodig is om een beter of goed signaal op te pikken.


Inmiddels is het 4G modem omgeruild en hebben we de buiten antenne geplaatst en is de snelheid nu 70Mbit down en 20 Mbit up.

Dank voor de support!