Skip to main content

Goedenavond, 

Heb binnenkort een nieuwbouw en de mb die ik behaald is 30mb veelst weinig. 

En heb gevraagd of ze loze leiding bedraden data en telefoon kunnen bouwen dat gaan ze ook dien. Maar kan ik daar in ook een ander kabel erin laten doen? Want ik ga 3e verdieping wonen en mijn tv zenders is van dreambox en gamen doe ik ook en 30mb is dan niet haalbaar.. is er tips of tricks dje iemand mij bij kan helpen of kpn zelf aansluiting met kosten 

Heb binnenkort een nieuwbouw ...

Even voor de duidelijkheid, wat bedoelt u hier mee? Gaat u verhuizen? Of in een nieuw huis wonen? Of wat anders?


Heb binnenkort een nieuwbouw ...

Even voor de duidelijkheid, wat bedoelt u hier mee? Gaat u verhuizen? Of in een nieuw huis wonen? Of wat anders?

Ik ga verhuizen.  Het is een nieuwbouw. Huurwoning  Wordt nog gebouwd.  Ik kon keuzes maken. Of of ik het wel wil of niet. Alleen als ik mijn postcode intoets voor internet alleen krijg ik verschillende providers kpn of tmobile thuis internet tot 30mb maar ik gebruik huidig huis internet tot 100mb en heb een dreambox  zenders van internet. Maar heb gelezen dat een kabel getrokken kon worden door zo leiding  om sneller internet t krijgen of kan dat niet

 Maar


Een kabel laten leggen is heel verstandig. Zeker doen👍

Maar sneller dan 30 mbit word het niet. Is ziggo niet beschikbaar? 

Dat plaatje heeft er niets mee te maken denk ik? 😉


Word er overigens niet gewoon glasvezel aangelegd? Ik dacht eigenlijk dat da tegenwoordig bij nieuwbouw altijd gebeurt.


Een kabel laten leggen is heel verstandig. Zeker doen👍

Maar sneller dan 30 mbit word het niet. Is ziggo niet beschikbaar? 

Ja hea.

Ohhh dat dacht ik wel. Omdat ik geen verstand van heb maar kpn staat er De maximaal haalbare snelheid op je adres is 17 Mbit/s 2 Mbit/s en budget internet Standaard is de maximale internetsnelheid op dit adres 30 Mb/s down en 3 Mb/s up.   Maar glasvezel doen ze toch ook leggen normaal gesproken? Of hangt dat er van af.  Of woning wordt pas eind december opgeleverd huurwoning  maar misschien dat ik daarna kan kijken voor thuis internet.  Toch

Vriendelijk groet 

 


Word er overigens niet gewoon glasvezel aangelegd? Ik dacht eigenlijk dat da tegenwoordig bij nieuwbouw altijd gebeurt.

Weet ik echt niet heb ook niet nagevraagd. 

Maar ik heb wel als extra loze leiding bedraden data en telefoon gevraagd. Maar weet niet of da goed s of slecht. Heb totaal geen ervaringen mee. En heb ook weinig netwerken waar ik  iemand kan vragen.


Kijk eens op Fourstack. Wat zijn de mogelijkheden die aangegeven worden?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8 .

Hier in het dorp was DSL ook grillig. Ik had 110 Mb/s. Maar maar 2 straten verder was het nog geen 30. Inmiddels ligt er een paar maanden glasvezel.

Dreambox tv? Even gegoogled en kom dan tv via de schotel tegen, dat gaat toch buiten internet om. 

Gebruik van een IPTV provider met 1000-en kanalen is in Nederland illegaal.

Doorgaans is 30 Mb/s ruim voldoende voor TV. En je gaat niet gamen en tv kijken tegelijk lijkt me.


Kijk eens op Fourstack. Wat zijn de mogelijkheden die aangegeven worden?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8 .

Hier in het dorp was DSL ook grillig. Ik had 110 Mb/s. Maar maar 2 straten verder was het nog geen 30. Inmiddels ligt er een paar maanden glasvezel.

Dreambox tv? Even gegoogled en kom dan tv via de schotel tegen, dat gaat toch buiten internet om. 

Gebruik van een IPTV provider met 1000-en kanalen is in Nederland illegaal.

Doorgaans is 30 Mb/s ruim voldoende voor TV. En je gaat niet gamen en tv kijken tegelijk lijkt me.

Die link doet het niet als ik mijn adres invul.

Okay dat kan. Ik kijk later wel effe wanneer appartement klaar is. Helemaal gebouwd s.

Of ik de enige ben die illegaal kanalen gebruik.

Ik game en tv kjjken tegelijkertijd  hoor


Kijk eens op Fourstack. Wat zijn de mogelijkheden die aangegeven worden?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8 .

Hier in het dorp was DSL ook grillig. Ik had 110 Mb/s. Maar maar 2 straten verder was het nog geen 30. Inmiddels ligt er een paar maanden glasvezel.

Dreambox tv? Even gegoogled en kom dan tv via de schotel tegen, dat gaat toch buiten internet om. 

Gebruik van een IPTV provider met 1000-en kanalen is in Nederland illegaal.

Doorgaans is 30 Mb/s ruim voldoende voor TV. En je gaat niet gamen en tv kijken tegelijk lijkt me.

Die link doet het niet als ik mijn adres invul.

Okay dat kan. Ik kijk later wel effe wanneer appartement klaar is. Helemaal gebouwd s.

Of ik de enige ben die illegaal kanalen gebruik.

Ik game en tv kjjken tegelijkertijd  hoor

En sorry wat boeit jouw dat ? Dat je gegoogled hebt en dat je hier schrijft . S miin probleem toch niet jouwe

 


Hallo @modem belangrijk vraag ,

Een loze leiding laten aanleggen, levert je vaak gemak op. 
 

Vroeg of laat wordt jouw nieuwe adres aangesloten op glasvezel. En dan heb je supersnel internet. Kun je zelf in de gaten houden op deze website: 

https://www.kpnnetwerk.nl
 

Tot die tijd zal het wat behelpen worden.

 

 

 

Of ik de enige ben die illegaal kanalen gebruik.

Ik game en tv kjjken tegelijkertijd  hoor

 

 

Illegaal TV kijken via internet met je Dreambox wordt op dit forum verder niet besproken. 


Hallo @modem belangrijk vraag ,

Een loze leiding laten aanleggen, levert je vaak gemak op. 
 

Vroeg of laat wordt jouw nieuwe adres aangesloten op glasvezel. En dan heb je supersnel internet. Kun je zelf in de gaten houden op deze website: 

https://www.kpnnetwerk.nl
 

Tot die tijd zal het wat behelpen worden.

 

 

 

Of ik de enige ben die illegaal kanalen gebruik.

Ik game en tv kjjken tegelijkertijd  hoor

 

 

Illegaal TV kijken via internet met je Dreambox wordt op dit forum verder niet besproken. 

Dus van de ene kant heb ik het wel goed gedaan dat ik dat gedaan heb loze leiding bedraden data en telefoon te laten leggen toch


Hallo @modem belangrijk vraag ,

Een loze leiding laten aanleggen, levert je vaak gemak op. 
 

Vroeg of laat wordt jouw nieuwe adres aangesloten op glasvezel. En dan heb je supersnel internet. Kun je zelf in de gaten houden op deze website: 

https://www.kpnnetwerk.nl
 

Tot die tijd zal het wat behelpen worden.

 

 

 

Of ik de enige ben die illegaal kanalen gebruik.

Ik game en tv kjjken tegelijkertijd  hoor

 

 

Illegaal TV kijken via internet met je Dreambox wordt op dit forum verder niet besproken. 

Dus van de ene kant heb ik het wel goed gedaan dat ik dat gedaan heb loze leiding bedraden data en telefoon te laten leggen toch

Da klopt ik bespreek hier alleen over me internet en modem. Veder niks anders had alleen vraag over loze leiding bedraden data en telefoon 


Een monteur van KPN kan dit gewoon voor je regelen. Doen we dagelijks en weet zeker dat als de loze leiding daadwerkelijk loos is er een kabel doorheen kan.


Goedemorgen @modem belangrijk vraag en welkom hier op ons forum :)
Ik zie dat de community je vragen al heeft beantwoord en ik kan daar verder weinig aan toevoegen!