Skip to main content

Ikzelf ben bij kpn en zeer tevreden .Ik stel de volgende vragen namens mijn zus. Zij is namelijk bij Ziggo en wil  daar bij Ziggo  blijven ivm bepaalde zender die kpn niet heeft. Binnenkort gaat Kpn bij haar in de straat glasvezel aanleggen in de straat. Mijn vraag is….

1  Kan ze op deze kabel ook haar Ziggo op aan laten sluiten ?

2  Bij kpn waren er geen extra kosten voor het snellere glasvezel, maar is dit voor Ziggo ook zo ? 

Graag antwoord op deze 2 vragen. Alvast bedankt voor de moeite. Met vriendelijke groet.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @Ad.Verhoeven Ziggo en KPN kunnen niet samen over een soort lijn.

Omdat je zus Ziggo heeft is het technisch geen probleem om daarnaast een KPN-abo te nemen, want het gaat over 2 verschillende lijnen die elkaar niet bijten.

 


De providers Ziggo en KPN hebben ieder een eigen netwerk. Staan dus los van elkaar. 


Ze kan rustig bij Ziggo blijven. Via de coax kabel waar ze het nu ook op krijgt. 

Al is het wel praktisch om de glasvezel binnen te laten brengen. Ooit komen er een keer nieuwe bewoners. Het binnen brengen is gratis. Ziggo levert niet over de glasvezel kabel. 

Maar de coax kabel blijft gewoon, dus Ziggo ook. 🙂

Dus 1 nee.

En 2 niet van toepassing want Ziggo is en blijft over coax


Zoals hiervoor al is gezegd; laat glasvezel wel aanleggen. Wij hebben dat 10 jaar geleden ook gedaan en heeft 10 jaar stof kunnen vangen, maar nu toch in gebruik genomen. Ziggo zal gewoon blijven werken zoals je gewend bent, je hebt er alleen een aansluiting bij.

Je zou bijna een dief van je portemonnee worden als je het niet zou doen. Omdat glasvezel later aanleggen best prijzig is, maar je ook jezelf afsluit van een mogelijke concurrentiestrijd in prijzen. En als echte Hollander moet goedkopere prijzen dat als muziek in de oren klinken!


Ter bevestiging van de bovenstaande opmerkingen @Ad.Verhoeven ,

  1. wil je zus bij Ziggo blijven? prima, laat alles gewoon zoals het nu is: Ziggo via de bestaande Coax*
  2. glasvezel wel aan laten leggen! is nu immers nog gratis, later niet meer.   
     *Ziggo levert alleen over coax (‘de kabel’ in de volksmond), niet over de glasvezel aansluiting in het huis van je zus, nergens overigens.