Skip to main content

Goedenavond kan ik mijn oude modem V10 ook omruilen voor een nieuwe kpn box 12 

Deze schijnt een veel stabieler en sterker wifi netwerk te hebben .

Heb nu 2 superwifi punten maar dit is ook niet heel veel verbetering 

Goedenavond kan ik mijn oude modem V10 ook omruilen voor een nieuwe kpn box 12 

Deze schijnt een veel stabieler en sterker wifi netwerk te hebben .

Heb nu 2 superwifi punten maar dit is ook niet heel veel verbetering 

Nee,dat kan niet.En dat raad ik ook ten zeerste af.


Waarom raad jij dit af 


Waarom raad jij dit af 

Nou,rond de box 12 zijn nog wat kinderziektes.En de wifi is niet sterker dan van de v10 en zeker niet in verhouding tot 2 superwifi punten.


Hoeveel kubieke meter is uw huis?2 superwifi punten zijn meestal voldoende.Of is het gewoon heel druk met wifi netwerken?


Als je twee super wifi's hebt heb je helemaal niets met de WiFi van het modem te maken. Want die werkt niet meer. Het WiFi ledje op het modem moet uit zijn. Is dat bij jou ook uit?


Ja dat klopt die staat uit 


Wat zijn de problemen doe je met WiFi hebt?


Het is tot erg dat je in huis van die gebakschoteltjes nodig hebt om zo genaamd superwifi te moeten krijgen en dat dat niet lukt met 1 modem


Het is tot erg dat je in huis van die gebakschoteltjes nodig hebt om zo genaamd superwifi te moeten krijgen en dat dat niet lukt met 1 modem

Dat lukt zelden met 1 modem. Alles is afhankelijk van de soort bouw, indeling van kamers, obstakels, drukte van wifi-netwerken etc etc etc etc....


Met alleen een modem ga je het anno 2021 niet meer redden om goed WiFi te krijgen.  Gewoon omdat er teveel WiFi in de lucht is. De 2.4ghz band zit overvol dus de snelheid gaat omlaag. De 5ghz is nog goed bruikbaar maar daar is het bereik niet ver van en gaat slecht door muren heen. Bij een meter of 8 zonder muren houd het wel op. Wol je dus een hoge snelheid dan zal je aan de slag moeten. Heg is allemaal niet zo simpel.


Hoe schakel ik 5ghz uit in het modem ik wil alleen 2,4ghz  heb ook 2 wifi punten de één geeft aan 5ghz de ander 2,4ghz ik heb namelijk een beveiligingscamera maar die werkt niet op 5ghz wifi ik heb een v10 modem 


Als je inlogt op je router via http://192.168.2.254/ dan naar WiFi gaat, daarna naar Geavanceerd heb je daar 2 opties, om 2,4Ghz en 5Ghz in of uit te schakelen.


Ook als ik er 2 superwifi punten  op aan heb gesloten want dan staat de wifi op het modem uit 


Het inderdaad waar dat de Super WiFi’s de regie overnemen, deze kunnen ook benaderd worden dmv de KPN Thuisapp waarmee de Super WiFi’s beheerd kunnen worden.


Ik ga het modem wel resetten omdat ik het wachtwoord niet meer weet zodat ik er weer in kan komen en de 5ghz uitschakel


Ik vraag me af of dat gaat werken hoor. De WiFi van het modem is uit. Alleen de super wifi's werken en daar kan je het gebruik van de 2.4ghz en 5 ghz band niet apart instellen.


Met alleen een modem ga je het anno 2021 niet meer redden om goed WiFi te krijgen. 

Dat ligt niet alleen aan het modem.De wifi ontvanger van nu zijn veel slechter dan vroeger.Met mijn nieuwe laptop ontvang ik nauwelijks de helft van die wifi netwerken die ik op mijn oude dell d610 ontvang.


@BosmanJ ik ben het er mee eens dat we niet zomaar een Experiabox omwisselen. Daarbij is het wel zo dat we willen dat je kan vertrouwen op je wifi. Wat ik zou willen aanraden, vooral als je al gebruik maakt van de Super Wifi is toch nog een keer de Wifi Manager te doorlopen als je dat nog niet gedaan hebt. Zou je kunnen aangeven of je die al gedaan hebt en wat daarvan het resultaat is? 


Even om wisselen van experia box waar praten we over  al jaren klant op tv en internet en 4 mobile abonnementen en dan niet een box om kunnen wisselen jullie brengen niet voor niets de nieuwe box 12 uit 

 


Maar waarom wil je de box 12? De v10 is verreweg het beste modem wat kpn heeft op dit moment.  Ook bij de box 12 kunt u de 2.4ghz band en de 5ghz band niet scheiden. Koop een goedkoop wifipunt wat alleen de 2.4ghz band heeft en gebruik die alleen voor de camera. 


KPN biedt nu de KPN Box 12 aan. Een nieuw generatie modem dat groener, sneller en gebruiksvriendelijker is. Bovendien maakt het modem gebruik van de nieuwste wifi technologie, namelijk Wifi 6. KPN is daarmee het eerste telecombedrijf in Nederland dat Wifi 6 integreert in het eigen modem. 

probleemloos wifi geven jullie aan met deze nieuwe box dat zeg toch al genoeg. Dus geen super wifi nodig 


Niet waar joep lees dit vehaal


U moet niet alles geloven wat reclamemakers u wijs proberen te maken. Zo goed als alle forumleden zijn het er over eens. De v10 is de beste. WiFi 6 is zwaar overrated. 


Schijnt een betere en stabieler wifi verbinding te hebben ook op de tweede verdieping volgens de test.


Dan klopt het verhaal dus niet wat ik leest op de site van kpn