Skip to main content

Goedenavond kan ik mijn oude modem V10 ook omruilen voor een nieuwe kpn box 12 

Deze schijnt een veel stabieler en sterker wifi netwerk te hebben .

Heb nu 2 superwifi punten maar dit is ook niet heel veel verbetering 

WiFi via de 2.4ghz band is nooit sneller dan rond de 70. En hoe verder je weg zit hoe langzamer het wordt.  Dat heeft niets met een modem te maken maar gewoon hoe wifi werkt. De 5ghz kan hele hoge snelheden aan maar het bereik is kort. Heeft niets met een modem te maken maar gewoon hoe wifi werkt. En dan heb ik het nog niet eens over omgevingsfactoren.


Je kunt hier nog 5 pagina's over door emmeren. Maar ik denk niet dat da zin heeft. KPN ruilt een v10 niet zomaar om. 


Als je inlogt op je router via http://192.168.2.254/ dan naar WiFi gaat, daarna naar Geavanceerd heb je daar 2 opties, om 2,4Ghz en 5Ghz in of uit te schakelen.

Hallo @Dragons , dat gaat niet werken, want de WiFi in de V10 staat al uit door de superwifi's.

@BosmanJ , KPN vervangt alleen defecte modems of modems die niet meer aan de technische eisen van KPN voldoen, je krijgt dan bij omruil niet per definitie een Box12, het kan ook weer een V10 of V10a zijn.

 


 @BosmanJ de forumleden hier zijn het er vaak over eens dat de V10 op dit moment het beste modem is. De Box 12 ondersteunt inderdaad Wifi 6, en dat kan de V10 niet. Maar je bent daarbij ook altijd afhankelijk van de apparaten die er verbinding mee maken. Die moeten ook Wifi 6 ondersteunen. We kunnen nooit in z'n algemeenheid zeggen dat een Box 12 voldoende is en dat je Super Wifi nodig hebt. Dat verschilt per situatie. Wat ik wel weet is dat we in de basis alleen modems omruilen als deze defect is. Daar bovenop heeft @JanD ook gelijk dat het modem wordt uitgegeven op basis van beschikbaarheid en een Box12 niet gegarandeerd kan worden. Dus ik kan je V10 niet omruilen voor een Box 12. Wel is het zo dat in vrijwel alle gevallen de apparatuur die je op dit moment in huis hebt moet kunnen zorgen voor een uitstekende verbinding. Ik zou je toch willen vragen de Wifi Manager nog een keer uit te voeren als je dat nog niet gedaan hebt. 


 zou mij iemand van kpn even van dit forum willen verwijderen ben hier ook wel zo klaar mee. 

 


 zou mij iemand van kpn even van dit forum willen verwijderen ben hier ook wel zo klaar mee. 

 

Dat is niet mogelijk, wel kan je vragen aan een moderator om jouw naam weg te halen volgens mij.

Weet wel dat alle forumbezoekers, een moderator en ik het beste met je voor hebben. Graag denken we mee hoe jij je situatie thuis kan verbeteren. Ook ik als Monteur ben het er mee eens dat de V10 op dit moment het best is, al helemaal als je ook superwifi gebruikt, een V12 zou dan niet helpen omdat deze geen wifi uitzend. 

Weet je zeker dat we geen gesprek aan kunnen gaan over het verbeteren van je wifi? 


Ik log wel uit 


Dan klopt het verhaal dus niet wat ik leest op de site van kpn

KPN spreekt zoveel tegen zich zelf:nerd:


Kpn zegt op de site dat deze box 12 veel beter en stabieler is. dus niet 


Kpn zegt op de site dat deze box 12 veel beter en stabieler is. 

Tja... dat is reclame. Het zou een beetje raar zijn als ze zouden zeggen dat de KPN Box slechter is 😉


Lol,. Idd aparte argumenten om het niet te doen 😂

* Als het modem niet stabiel is waarom wordt het überhaupt aangeboden dan?

* WiFi zou beter moeten zijn gezien het geen last heeft van het overige netwerk verkeer.

* Stroom besparend ook wel handig in deze tijd.

* Of wil KPN geen extra kosten maken? Misschien vind men dat belangrijker als klantvriendelijkheid, gezien je toch al een abonnement hebt.

* Na nieuwe versie van tv ontvanger ook moeten smeken om een nieuw model. Leuke was ook nog dat ik al 4k in pakket had en deze nooit had ontvangen. 

*  Internet is vaak te traag of valt weg. 

Wordt tijd dat KPN wat doet aan het terugzetten naar koper wat men destijds had gedaan na overname van Lijbrandt .

Glasvezel ASAP plaatsen en anders het Monopoly loslaten om andere aanbieders de kans geven die wel glasvezel kunnen en willen bieden maar geen toegang krijgen. Pure Mafia.

 

 

 


@Hillegommertje het is heel simpel. Je betaalt voor een goede verbinding tot en met het modem en tot en met de tv ontvanger mits die bekabeld is aangesloten op het modem. De rest is voor de klant. En als het je allemaal niet bevalt moet je gewoon weggaan. 


* Als het modem niet stabiel is waarom wordt het überhaupt aangeboden dan?

Waar leest u dat het modem niet stabiel is?

* WiFi zou beter moeten zijn gezien het geen last heeft van het overige netwerk verkeer.

Hoe komt u erbij dat het geen last heeft van andere netwerken? 

* Stroom besparend ook wel handig in deze tijd.

Waar leest u dat de KPN Box minder stroom gebruikt? (anders dan in de reclame van KPN)

 


Ga nou niet interessant doen lees gewoon goed. https://www.kpn.com/internet/wifi/wifi-6.htm

 

Ook als je een medewerker bent of aandelen hebt. 


Hallo @Hillegommertje het hele wifi6-verhaal is nog helemaal niet interessant voor de meesten. De meesten hebben er alleen maar last van als ze een KPN-box12 in bruikleen krijgen waar Wifi6 oftewel 802.11AX standaard aan staat in het modem. In de meeste gevallen moet de AX-stand uitgeschakeld worden om de boel weer aan het werk te krijgen.

Er is nog maar zeer weinig randapparatuur te koop dat Wifi6 ondersteunt en daarbij is het ook nog eens veel te duur in aanschaf voor de gemiddelde consument.

Een goed afgestelde Wifi5 (802.11AC) werkt tot u toe nog het beste.

 


Ga nou niet interessant doen lees gewoon goed. https://www.kpn.com/internet/wifi/wifi-6.htm

 

Ook als je een medewerker bent of aandelen hebt. 

Dat is gewoon reclame. Marketing.