Skip to main content

hallo, ben nieuw hier, maar heb installatiepakket interet en tv binnen, volgens het pakket kan ik het zelf plug en play aansluiten maar er is een afspraak gepland met een kpn monteur want er zou iets aan de aansluiting veranderd moeten worden. echter er hangt een oranje en witte nt kast in mn meterkast, en heb voor 2 jaar terug al glasvezelabo gehad van kpn. dus volgens mij zou ik het zo kunnen aansluiten,

mijn vraag, moet ik nu daadwerkelijk nog 4 dagen op de monteur wachten of kan ik het gewoon zelf proberen?

Hallo @viegje je kunt rustig alvast de boel aansluiten, het zal echter pas werken als je een mail c.q. SMS van KPNhebt gehad dat de lijn actief is.

De monteur komt de glasvezelkast bekijken en aanpassen. Misschien kan jouw kast maar tot ‘slechts’ 100Mbit/s aan, terwijl tegenwoordig 1.000Mbit/s gangbaar is.

Dus die monteur gewoon laten komen en zijn ding laten doen.

Succes.

 


Dak je wel Jan,zojuist modem aangesloten op het nt kastje, er branden slechts 2 groene lampjes, power en ethernet, glasvezel brand niet, dus lijn is dan nog niet vrijgegeven denk ik


Dak je wel Jan,zojuist modem aangesloten op het nt kastje, er branden slechts 2 groene lampjes, power en ethernet, glasvezel brand niet, dus lijn is dan nog niet vrijgegeven denk ik

Inderdaad, het glasvezellampje moet ook branden @viegje 

 


Werkt je verbinding inmiddels @viegje? 🙂


hoi Maja, het is keurig aangesloten door een kpn monteur,en het werkt tot op heden naar behoren, 

echter ik heb 1 minpuntje, heb 2 arris5202 kastjes gekregen, had heel graag 1 androidtv + kastje gehad,

omdat ik 1 tv heb die niet smart is, maar dat schijnt heel moeilijk te zijn, ik kom van ziggo en daar was het omschakelen naar een ander kastje helemaal geen probleem, vind ik een minpuntje


Ah, dan zal je jouw abonnement besteld hebben vóór 23 januari @viegje, pas vanaf dat moment kon TV+ worden besteld 😬 

Wat het nu lastig maakt, is dat we vanaf 23 januari echt andere abonnementen hebben, het gaat dus niet alleen om de tv-ontvangers waardoor even omwisselen wisselen niet mogelijk is. Je kunt alleen TV+ ontvangen als je geen Hussel abonnement, maar zo’n nieuw TV+ abonnement af hebt gesloten. 

Wel fijn dat het verder allemaal naar behoren werkt!


hoi Maja, dat klopt, had 6 december al afgesloten met aansluiting op 1 maart, helaas….

tis niet anders dan, bedankt voor je reactie


Aaah, dat is al een poosje geleden inderdaad, toen bestonden de TV+ abonnementen echt nog niet 😓


dat weet ik Maja, vind het alleen teleurstellend dat er niet gewoon een boxje kan worden omgeruild voor een android tv box, hoe moeilijk kan het zijn? weet dat ik geen vergelijkingen moet trekken maar bij ziggo is het geen enkel probleem een decoder te ruilen voor een ander type,en ik lees overal op internet dat jullie de focus gaan leggen bij die androidtv+ boxjes, dus is toch een win win situatie?


Ik heb je een paar dagen geleden een privébericht gestuurd met een aanvullende vraag @viegje, had je die al gezien? 


Nee niet gezien,sorry, ga straks kijken,Thnksssss 


hoi Maja heb gekeken maar dat is voor mij niet intressant, kom ik veel duurder uit en bovendien weeral 25 euro aansluitkosten


bovendien ben ik al heel niet meer enthiousast over kpn, disnadgavond storing dus geen tv kunnen kijken van 20.00 uur tot 0.15 uur, en dat na 2 weken lid te zijn, daarbovenop vandaag weer 2x dat die arris vastloop, de tv zegt telkens contoleer hdmi maar die is gewoon goed. ook kan ik dan die arris niet uitschakelen of niks, het lampje knippert wel maar hij doet niks

dus hevig teleurgesteld


Oei, dat klinkt alsof je een Arris exemplaar in huis hebt die niet helemaal in orde is. Dit is niet ‘normaal’ namelijk. Heb je 1 of meerdere ontvangers? Mocht je er nog 1 hebben, hoe doet die het dan als hij bij dezelfde tv aangesloten is?


dat ga ik niet testen,want de monteur had daar ook al problemen mee, die kreeg diegene die het nu niet doet ook niet aan de gang op superwifi, en daarom had hij ze toen omgewisseld, dus als ik die goeie nu loskoppel heb ik wellicht helemaal geen goedwerkende arris meer

 

wat me ook opval dat die storing arris ook soms hapert, vooral bij overschakelen van zender, dan stopt hij ff, en gaat dan haperend verder, dit duurt enkele seconde


Heb je de tv ontvanger op een superwifi aangesloten?????


hoi Joep, op de slaapkamer ja, trouwens dat heb ik niet gedaan maar de kpn monteur


Tsja ik ben er niet gek op. En in de woonkamer is de ontvanger wel met een kabel aangesloten op het modem?


ja klopt in de woonkamer wel, en het modem staat ernaast

 


Welke snelheid heb je op de slaapkamer wat wifi betreft? Even kijken of die wel voldoende is?


op de slaapkamer 485, in de huiskamer op me laptop 280 en dat is 3 meter van het modem vandaan

maar het probleem zit in de bekabelde aansluiting van de arris in de huiskamer


O verkeerd gelezen, ik dacht dat het de slaapkamer was. Dan is het of een kabel die niet helemaal goed is of inderdaad de ontvanger.  Kan bijna niet anders. Je hebt toch geen draadloze verbindingsets in huis of heb je wellicht een omvormer van zonnepanelen?


nee, zal het kastje wel zijn, de monteur heb 14 dagen terug alles nieuw aangesloten

en heb geen omvormer of iets van dien aard


Je zou nog een andere kabel kunnen proberen maar dan houdt het wel op. Een nieuwe ontvanger ligt voor de hand. Ik verwacht met al deze nieuwe informatie dit geen probleem zal geven. Wacht nog even op de reactie van de moderater. 


doe ik Joep, allemaal alvast bedankt voor de snelle reacties,fijne avond!!