Skip to main content

Hallo, ik stap over van een andere internetprovider (die een kabel gebruikt voor verbinding) naar Kpn.  Ik ben dus een nieuwe klant.  Ik heb de modem al ontvangen;  de startdatum van mijn abonnement is echter volgende week.  Er staat al een wandcontactdoos in mijn woonkamer;  ik heb het echter nog niet eerder gebruikt.  Ik wil graag testen of de bestaande combinatie wandcontactdoos + telefoonstekker goed werkt of niet.  Ik heb de kabels aangesloten zoals beschreven in de handleiding;  en ik zie een constant groen lampje op Power & Wifi;  maar het groene licht voor internet flikkert.  Is het mogelijk dat ik de modem en internetverbinding al kan testen (voordat mijn eigenlijke abonnement volgende week start) om onverwachte problemen te voorkomen?

Pas als de verbinding aktief is kan je aan de slag.


Neen. Er komt niet eerder signaal binnen dan op die startdag. Als je de overstapservice hebt gebruikt, zal je huidige provider pas een seintje krijgen om dat signaal uit te zetten, wanneer het KPN modem werkt.


Bedankt voor de reacties. Het is een beetje jammer dat ik weet of het werkt of niet wanneer mijn abonnement begint. Het zou goed zijn om dit van tevoren te weten; dus ik zou bijvoorbeeld een monteur kunnen bellen voor hulp..


Hallo @Parsaca , maak je gebruik van de overstapservice van KPN?
Dan hoef je er geen zorgen over te hebben. Pas als het KPN modem werkt, gaat er een seintje naar de andere provider en zet die het signaal uit.