Skip to main content
Antwoord

Kan ik mijn ongebruikte lijn laten doormeten?

• March 13, 2025
  • 8 reacties
  • 148 keer bekeken

HEB EEN HUISJE OP EEN EILAND. LANG GELEDEN IS ER EEN KPN KABEL VANUIT DE WAL NAAR EILAND GETROKKEN. JAREN GEBRUIKT. WILDE VERVOLGENS HUIS VERBOUWEN EN NIEUWE DAMWANDEN PLAATSEN.  TOEN WAS CORONA DAAR EN ALLES “ON HOLD” GEZET EN MIJN ABONNEMENT BIJ KPN OPGEZEGD LANG VERHAAL KORT OVERAL OM MIJN HEEN GROND VAN AKKER WAAR MIJN KABEL LOOPT BEWERKT  EN OVERAL WATERWERKEN IN DE BUURT VAN MIJN KABEL.
IK WIL GRAAG WETEN OF MIJN KABEL NOG HEEL IS VOORDAT IK ZELF AAN DE GANG GA.
KLICK MELDING AANGEVRAAGD BIJ KADASTER EN WEET NU PRECIES WWAAR MIJN KABEL LOOPT ALLEEN OMDAT IK GEEN ABONNEMENT HEB BIJ EEN PROVIDER (KPN) KAN ER NU NIET “GEPINGD” WORDEN OM TE KIJKEN OF ER EEN BREUK IN DE KABEL ZIT. KPN GEBELD OF ER OP MIJN KOSTEN EEN MONTEUR KAN KOMEN OM VANUIT MIJN HUIS TE PINGEN  EN TE KIJKEN OF HET SIGNAAL IN DE VERBINDINGSKAST AAN WAL TERECHT KOMT.
KPN WIL GEEN MONTEUR STUREN KAN NIET VOLGENS HEN. KAN VOLGENS MIJ WEL. BIJ HET OVERSTAPPEN VAN GEWONE BELLIJN NAAR BEL EN INTERNET KWAM ER EEN KPN MONTEUR

OM VANUIT HUIS TE PINGEN EN ZO TE WETEN KWAM BIJ WELKE SCHAKELKAST HIJ MOEST WEZEN. HEEFT IEMAND EEN IDEE OF DE NAAM VAN EEN ANDER BEDRIJF DIE DIT VOOR MIJ KAN OPLOSSEN ?

CURISATMOS

Beste antwoord door Ik_Combineer

Geen enkel bedrijf kan de kabel door pingen want zonder abonnement is is de kabel niet aangesloten in de kast. 

Wil je heel graag dat dit gebeurt? Vraag een maandelijks opzegbaar abonnement aan. U kunt dan voor €99 een installatiemonteur mee bestellen welke de lijn kan doormeten. Als dit is gelukt zegt u het abonnement weer op en dan weet u hoe en wat.

Edit: verleiding om volledig in caps te reageren was zeer groot.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• March 13, 2025

Waarom gebruik je allemaal hoofdletters?

Hier op dit forum bereik je niets. Je moet gewoon een abonnement afsluiten. Waarom sluit je geen maandelijks opzegbaar abonnement af? Dan kan je het weer opzeggen als je weet dat het werkt.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • March 13, 2025

Geen enkel bedrijf kan de kabel door pingen want zonder abonnement is is de kabel niet aangesloten in de kast. 

Wil je heel graag dat dit gebeurt? Vraag een maandelijks opzegbaar abonnement aan. U kunt dan voor €99 een installatiemonteur mee bestellen welke de lijn kan doormeten. Als dit is gelukt zegt u het abonnement weer op en dan weet u hoe en wat.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 13, 2025

Hallo ​@CURTISATMOS ,

Je kunt het inderdaad zelf testen door een maandelijks opzegbaar abonnement af te sluiten. Dat kan via deze pagina:

https://www.kpn.com/internet/internet-only

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 13, 2025

Waarom betalen voor monteur das toch gratis 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 13, 2025

Niet als je nog geen abonnement hebt ​@MR_CHIP 

• March 13, 2025

Bij maandelijks opzegbaar misschien niet?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 13, 2025

Installatie direct mee besteld kost geld. Installatiegarantie nadat je het zelf hebt geprobeerd na de installatie datum is kosteloos. Meneer heeft geen intentie om het zelf te proberen want dat is ook niet zijn intentie. Daarom zal er voor moeten worden betaald.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 13, 2025

Overige opties op je eiland. 

Odido Klik & Klaar. En tv via NLziet. Of kpn app voor smartphone/tablet en casten. 

Of laptop tv.kpn.com; laptop bijvoorbeeld via HDMI naar televisie. 

Telefoon: 4G / 5G

Of je gebruikt voor de korte verblijf periodes de Hotspot van je telefoon. 

Starlink internet van meneer Musk.

CAPS uitzetten. Komt over als SCHREEUWEN.