Skip to main content

Goedenavond,

Ik heb al jarenlang Sneller Internet Buitengebied met een Sagemcom 4G modem met interne antenne's. Sinds 2 jaar is de kwaliteit van de verbinding flink verminderd en niet altijd meer stabiel. Dat is ontstaan na werkzaamheden aan de zendmasten in de buurt. Op de website https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten heb ik een gele pijl als beste resultaat. Het advies daarbij is om een externe buitenantenne te plaatsen. Dat wil ik wel proberen maar mijn 4G modem heeft interne antennes en dus geen aansluitpunten voor de buitenantenne. Kan mijn Sagemcom 4G modem omgeruild worden voor een versie met externe antenne's?

Met vriendelijke groet,

Jeroen Dijk

Hallo @Jeroen7huizen even bellen met 0800 0402 om te overleggen.

Succes.

 


Hoi @Jeroen7huizen, als je het type Sagemcom hebt wat op deze pagina (Sneller Internet Buitengebied) wordt getoond is het mogelijk om een externe antenne aan te sluiten. Daarvoor hoef je geen ander modem te hebben. Wel zal je daarvoor de antenne zelf nodig hebben.


Weet je dat zeker @Jasper ? Zover ik weet heb je echt het modem met de afneembare antennes nodig. Althans zo is het bij mij.

 


Hoi @Jasper ,

Van het Sagemcom 4G modem zijn 2 versies:

Als @Jeroen7huizen de linker heeft zal die omgeruild moeten worden voor de rechter, dit is op het forum al vaker gedaan;-)

 

Die op de pagina die in je reactie staat is ook de verkeerde.


Ik dacht dat die zonder externe antennes het ook kan, maar blijkbaar heb ik dat dan fout. Jullie zijn er scherp op, dank!

Is het dan via de telefonische optie die Jan noemde al gelukt @Jeroen7huizen?