Skip to main content

Wij hebben een kpn experia box v10.

 

De v10 is onze officiële modem.

 

en een v9 op zolder liggen zou ik de v9 in kunnen ruilen voor de v12.

 

Ik ben totaal niet technisch in het gebied van de kpn ik weet wel hoe ik routers aan moet sluiten.

 

ik zou dat graag namelijk willen.

 

Groetjes Thijmen iSpentBuzzard]

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hoi @SpentBuzzard ,

De V10 is absoluut het beste KPN modem en ik raad het dan ook sterk af, maar ja, het kan wel wat je wilt.Dat doe je zo:

Sluit die V9 aan en wacht een half uurtje.

Draai dan de modemcheck.

Je krijgt dan het aanbod om een nieuw modem te krijgen, deze is zeer waarschijnlijk de Box 12.

Ga naar het afhaalpunt en lever de V9 in, niet de V10.

Het is alleen wel afhankelijk van welke verbinding je hebt en de voorraad, het kan dus zo zijn dat je een ander type krijgt.

Maar je kan daarna de V10 niet als extender gebruiken, het enige wat je er dan eigenlijk mee kan is als reserve bewaren voor als de box 12 problemen geeft.

 


en een v9 op zolder liggen zou ik de v9 in kunnen ruilen voor de v12.

Dat moet u de v9 aansluiten. Vervolgens de WiFi Manager doen:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Deze zal de Experiabox v9 omruilen. 

En de v10 van ons op zolder gebruiken als tuin extender.

Nee, dat kan niet. Vergeet dat maar. Dat gaat nooit lukken.


Hallo @martijn197108.

 

Bedankt voor de reactie.

 

Ik ga het proberen.😁

 

Groetjes Thijmen iSpentBuzzard]


Ik ben benieuwd of het lukt en of de Box 12 daarna bevalt, laat maar weten.Als het niet bevalt zou ik gewoon de V10 weer aansluiten.


Hallo @Nick83.

 

Ik snap dat ik de v10 niet op zolder aan kan sluiten.

 

Nog dank u wel voor uw bericht.

 

Groetjes Thijmen eSpentBuzzard]


Ik ben benieuwd of het lukt en of de Box 12 daarna bevalt, laat maar weten.Als het niet bevalt zou ik gewoon de V10 weer aansluiten.

Ok nog bedankt mijn familie is uw dankbaar.

 

Het internet is al 2 weken lang sloom.

 

Groetjes Thijmen nSpentBuzzard].


 

 

Het internet is al 2 weken lang sloom.

 

Groetjes Thijmen eSpentBuzzard].

@SpentBuzzard Je verwacht toch niet dat een box 12 het allemaal sneller gaat maken hoop ik?


 

 

Het internet is al 2 weken lang sloom.

 

Groetjes Thijmen eSpentBuzzard].

@SpentBuzzard Je verwacht toch niet dat een box 12 het allemaal sneller gaat maken.

Hallo @Joep1965 Ik weet dat het internet er niet sneller op wordt. Dan moet ik ons abonnement verhogen. Nog dankjewel 


Maar is je snelheid die je nu bekabeld haalt dan sinds 2 weken een stuk minder dan eerst/wat je abonnement is?

Dat kan je hier testen: https://www.speedtest.net/

Heb je koper of glasvezel?


@SpentBuzzard,

Laten we beginnen met een andere vraag. Heb jij pair bonding? Dus twee lijnen? Want dan heb je sowieso de V10 nodig. Een V12 kan dat niet.

 

@martijn197108,

Hij heeft gezien een ander topic DSL.


@King006 

Ik ga nu naar mijn opa en oma. Dus heb ff geen tijd.


@King006

Ik ga nu naar mijn opa en oma. Dus heb ff geen tijd.

Geen probleem! We wachten je reactie hier rustig af 😉


@SpentBuzzard,

Laten we beginnen met een andere vraag. Heb jij pair bonding? Dus twee lijnen? Want dan heb je sowieso de V10 nodig. Een V12 kan dat niet.

 

@martijn197108,

Hij heeft gezien een ander topic DSL.

@King006 is het ook goed als we het bij sloom internet houden ben niet te technisch. Het spijt me maar ik heb geen verstand hier van.

 

Groetjes Thijmen eSpentBuzzard]


Hoi @SpentBuzzard/Thijmen,

Kan je hier je postcode intoetsen?: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

En dan van dit deel graag een screenshot plaatsen zonder dat je adres zichtbaar is🙂:

 


Hoi @SpentBuzzard/Thijmen,

Kan je hier je postcode intoetsen?: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

En dan van dit deel graag een screenshot plaatsen zonder dat je adres zichtbaar is🙂:

 

Hallo @martijn197108 

 hier heb je de screenshot


Hoi @SpentBuzzard/Thijmen,

Kan je hier je postcode intoetsen?: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

En dan van dit deel graag een screenshot plaatsen zonder dat je adres zichtbaar is🙂:

 

Hallo @martijn197108 

 hier heb je de screenshot

Weet niet wat ik hiermee moet😅


Dankje🙂

Je hebt geen Pairbonding en ook geen SIB, dus een Box 12 zou moeten kunnen en als je via de modemcheck of de wifimanager dan de V9 omruilt zoals eerder beschreven, denk ik dat de kans groot is dat je ook een Box12 zult krijgen.


Dankje🙂

Je hebt geen Pairbonding en ook geen SIB, dus een Box 12 zou moeten kunnen en als je via de modemcheck of de wifimanager dan de V9 omruilt zoals eerder beschreven, denk ik dat de kans groot is dat je ook een Box12 zult krijgen.

Ok dank u wel.voor het helpen ben nu in ter apel op vakantie ben morgen eind van de dag thuis dus duurt nog ff dan hoor je van mij.

 

Groetjes Thijmen mSpentBuzzard]


Prima!

Nog een fijne vakantie gewenst🙂


Toch snap ik niet waarom de melder zo nodig een V12 wil vergeleken met een V10. Het lijkt mij verstandig om eerst te kijken welke snelheid je haalt via een bekabelde verbinding. Je snelheid maximaal is 48 zoals je in je eigen screenshot ziet. Sneller gaat het niet worden. Heb je nog TV? Waarschijnlijk snoept die ook van je snelheid af als die aanstaat. Hoe gek het misschien klinkt, als je sneller wil zou je moeten overstappen naar bijvoorbeeld Ziggo indien mogelijk.


Mee eens @King006 .
@SpentBuzzard 's reacties zijn ook een beetje dubbel, aan de ene kant weet hij dat het niet sneller word met de Box 12 maar aan de andere kant is hij dankbaar over de tip om een box 12 te krijgen omdat hij met traag internet zit.

48mbit haalt niet over, maar het is op zich wel voldoende voor veel mensen.Zelf heb ik er in ieder geval wel ruim genoeg aan.