Skip to main content

Is draadloze aansluiting op glasvezel mogelijk?

Sinds kort is mijn appartement aangesloten op glasvezel. Nu nog verbinden met KPN. Het zwarte kastje van de glasvezel zit buiten mijn woning in de meterkast in de centrale hal. De router staat in de woonkamer. 

Betekent dat boren in de muur of via een gat in mijn voordeur naar de router te gaan? Is een draadloze aansluiting mogelijk? Dan ben ik ook van meters kabel in de woonkamer af.  Veel dank voor de adviezen.

Dit schiet niet echt op.  Misschien dan toch beter de handige buurman als voorbereiding?

Ze heeft nu toch een monteur kunnen plannen? Laten we daar dan even op wachten.


Hoi @InekeW, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een aardig eind op weggeholpen heeft.

Is het nog gelukt met de monteur?


Donderdag 1 september komt een monteur. Ik zal daarna laten horen wat er is gedaan.


@InekeW Is de verbinding inmiddels naar je zin aangesloten ?


De afspraak moest helaas worden verzet.

Zodra de monteur is geweest laat ik weten wat hij kon doen (of juist niet). 


Beste mensen die mij adviezen hebben gegeven, dank daarvoor.

Vandaag is de monteur geweest. Ik heb me eigenlijk voor niets zorgen gemaakt, het bleek namelijk - voor de monteur - een fluitje van een cent te zijn. Onder de vloer zat al bekabeling naar het modem en het contact. Bovendien bleek dit allemaal zo goed en modern te zijn dat er niets hoefde te worden vervangen. Ook zat er in mijn cv-ruimte een stopcontact (bij veel van de bewoners van mijn appartement niet, ik had al gehoord dat een KPN-monteur dit niet mag aanleggen) alles bij elkaar is de monteur kort bezig geweest.

Dus geen kabels dwars door de kamer of draadloze aansluiting nodig. Heel blij!

 

 


Beste mensen die mij adviezen hebben gegeven, dank daarvoor.

Vandaag is de monteur geweest. Ik heb me eigenlijk voor niets zorgen gemaakt, het bleek namelijk - voor de monteur - een fluitje van een cent te zijn. Onder de vloer zat al bekabeling naar het modem en het contact. Bovendien bleek dit allemaal zo goed en modern te zijn dat er niets hoefde te worden vervangen. Ook zat er in mijn cv-ruimte een stopcontact (bij veel van de bewoners van mijn appartement niet, ik had al gehoord dat een KPN-monteur dit niet mag aanleggen) alles bij elkaar is de monteur kort bezig geweest.

Dus geen kabels dwars door de kamer of draadloze aansluiting nodig. Heel blij!

 

 

De KPN monteur had zelfs een stopcontact kosteloos kunnen maken, maar fijn dat alles is gelukt en de zorgen voor niks waren. Veel plezier met je glasvezel aansluiting.


Ah fijn! Bedankt dat je het ook even met ons deelt!  Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!