Skip to main content

In mijn woonplaats gaat DELTA binnenkort glasvezel aanleggen. Ik ben klant bij KNP en wil eigenlijk niet veranderen van provider. De vraag is wel of niet Glasvezel aanleggen in de meterkast

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Wel aan laten leggen.  U kunt gewoon bij kpn blijven  als u dat wil maar dan gewoon over koper.


De enige providers via Delta Fiber zijn Delta (zelf) en CaiWay (van dezelfde eigenaar).

KPN blijft gewoon via DSL leveren. Totdat ze zelf in je woonplaats glasvezel (laten) aanleggen. Via Delta Fiber gaan ze echt nooit leveren. KPN heeft het beleid om alleen via eigen netten te leveren.


KPN heeft het beleid om alleen via eigen netten te leveren.

Zoals ik net al in een ander topic aangaf:

Nee hoor, KPN levert ook gewoon op netten van derden. Digitale Stad is bijvoorbeeld een die ik toch nog met enige regelmaat tegenkom. In sommige regio's hebben monteurs ook aangepaste NT's in de voorraad voor de FTU's van deze derden. Een van de eisen van KPN is echter wel dat er eigen apparatuur geplaatst kan worden in de PoP's. Zie ook: https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder.htm

 

 


KPN heeft het beleid om alleen via eigen netten te leveren.

Zoals ik net al in een ander topic aangaf:

Nee hoor, KPN levert ook gewoon op netten van derden. Digitale Stad is bijvoorbeeld een die ik toch nog met enige regelmaat tegenkom. In sommige regio's hebben monteurs ook aangepaste NT's in de voorraad voor de FTU's van deze derden. Een van de eisen van KPN is echter wel dat er eigen apparatuur geplaatst kan worden in de PoP's. Zie ook: https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder.htm

 

 

En jij weet net zo goed als ik dat Delta te veel vraagt, of KPN te weinig wilt betalen voor toegang tot het netwerk. Kortom er wordt door KPN NIET over het netwerk van Delta geleverd.


Dat klopt, maar wat probeer je nu te zeggen? Ik reageer enkel op de zin dat KPN niet over netten van derden zou leveren terwijl dat wel het geval is. Dat staat volledig los van het feit of KPN wel of niet over het netwerk van Delta levert.


Dat klopt, maar wat probeer je nu te zeggen? Ik reageer enkel op de zin dat KPN niet over netten van derden zou leveren terwijl dat wel het geval is. Dat staat volledig los van het feit of KPN wel of niet over het netwerk van Delta levert.

Gezien de topic titel is het wel relevant om dit duidelijk te melden, aangezien jouw reactie suggereert dat KPN dat wel zou doen.


En jij weet net zo goed als ik dat Delta te veel vraagt, of KPN te weinig wilt betalen voor toegang tot het netwerk. Kortom er wordt door KPN NIET over het netwerk van Delta geleverd.

Kan ook best zo zijn dat die investeerders erachter gewoon ‘groter’ zijn dan KPN en KPN daarom niet op hun glasvezel willen hebben en ook niet in de PoP met apparatuur. En dat duidelijk maken met de ‘prijs’. Men wou KPN kopen, zoek maar na. Doorgaans moet je de concurrent ‘opvreten’, niet mee laten liften.

@Hahen Je kan zo te zien uit 9 providers kiezen,  o.a. KPN dochter Solcon, kan regio/postcode afhankelijk zijn.


Beste @Hahen, welkom! Leuk dat je je vraag op ons forum stelt. Je kunt inderdaad glasvezel aan laten leggen én voorlopig nog bij KPN blijven. Maar ik weet niet of dat je ook iets gaat kosten, als je het tot de meterkast aan laat leggen, maar geen abonnement hebt afgesloten. Je kunt in ieder geval momenteel geen KPN internet krijgen via een glasvezelaansluiting van Delta. 


solcon levert wel op sommige delen in Nederland op het deltafibernetwerk  dat is een dochteronderneming van kpn met de zelfde rand apparatuur!! mij bevalt solcon net zo goed als kpn op de koper..


solcon levert wel op sommige delen in Nederland op het deltafibernetwerk  dat is een dochteronderneming van kpn met de zelfde rand apparatuur!! mij bevalt solcon net zo goed als kpn op de koper..

Volgens mij zijn de tv ontvangers anders. Toch? Maar fijn om te horen dat het goed werkt.


solcon levert wel op sommige delen in Nederland op het deltafibernetwerk  dat is een dochteronderneming van kpn met de zelfde rand apparatuur!! mij bevalt solcon net zo goed als kpn op de koper..

Vrijwel allemaal andere apparatuur, zie:

https://www.solcon.nl/particulier/klantenservice/downloads/internet-telefonie/

In ieder geval geen Box12 met eigengebakken wifi experimenten, dus wat dat betreft ben je bij dochter Solcon beter af dan bij modder KPN.


solcon levert wel op sommige delen in Nederland op het deltafibernetwerk  dat is een dochteronderneming van kpn met de zelfde rand apparatuur!! mij bevalt solcon net zo goed als kpn op de koper..

Vrijwel allemaal andere apparatuur, zie:

https://www.solcon.nl/particulier/klantenservice/downloads/internet-telefonie/

In ieder geval geen Box12 met eigengebakken wifi experimenten, dus wat dat betreft ben je bij dochter Solcon beter af dan bij modder KPN.

ik zelf heb de arris tv ontvanger van solcon met de witte afstandsbediening voor glasvezel..die heeft kpn toch ook??? verder kriig je veel korting als je kpn mobile telefoon hebt dus dat werkt goed samen...ik kan alleen maar veel lof uit spreken van solcon..


Deze 3 ontvangers staan in de installatie wizard bij Solcon: 

Die links onder is inderdaad dezelfde als bij KPN. 

@Rob 8888 heeft u Solcon op het KPN Netwerk? Of op het netwerk van Delta?


ik heb solcon op het deltafiber netwerk inderdaad..


Toevallig op dit topic gestuit. Ook wij hebben in Udenhout nu een folder van Delta Fiber in de bus. Ik moet voor een bepaalde datum 'ja' zeggen en een provider kiezen. Bij 20% en meer aanvragen komt er (eindelijk) glasvezel in de wijk.

 

Ik vind dit lastig. Ben tevreden klant bij KPN, maar glasvezel is toch ook wel een hele grote sprong vooruit. Ik denk dat KPN toch ook wel snel met glasvezel zal moeten komen, anders kunnen ze internetklanten gaan verliezen. Ik zit al een beetje te twijfelen…..

Wat is jullie gedachte hierover? 

Bedankt! 


Welke snelheid heeft u nu @Marc83 ?


200 mb in theorie. 170 mb draadloos in de praktijk.

 

Ik denk dat ik weet wat u gaat zeggen; 'Dat is voorlopig meer dan genoeg..'   ;-) 


Kpn en Delta lijken geen vrienden te zijn. De kans dat kpn over het netwerk van Delta gaat leveren is voorlopig nihil. En een tweede netwerk aanleggen zal niet snel gebeuren.  Gemeentes zijn daar mee meestal niet happig op omdat er dan weer straten op moeten.