Skip to main content

Wij hebben op dit moment een VDSL aansluiting en via pairbonding hebben we een prima internetverbinding. Maar we gaan verhuizen binnen de wijk en de nieuwe woning beschikt niet over een mooi ISRA-punt maar heeft een telefoonstopcontact in de woonkamer.

Nu zou ik graag mijn bonded VDSL behouden, maar is dat te doen via zo'n telefoonstopcontact? En als dat zo is, hoe sluit ik dat netjes aan op mijn modem? 

De vraag is maar of pairbonding leverbaar is op het nieuwe adres.  Welke snelheid zou je kunnen halen volgens de site van kpn?


De vraag is maar of pairbonding leverbaar is op het nieuwe adres.  Welke snelheid zou je kunnen halen volgens de site van kpn?

Ze zeggen 180/53 op het nieuwe adres en 64/15 op het huidige adres. Maar in de praktijk haal ik hogere snelheden.


Prima toch? Dan gaat u er alleen maar op vooruit. Of dat met of zonder pairbonding is, dat ziet u vanzelf. 


Prima toch? Dan gaat u er alleen maar op vooruit. Of dat met of zonder pairbonding is, dat ziet u vanzelf. 

Oh zeker, ik denk dat we een stuk dichter bij de wijkkast zitten. Maar om het maximale uit het koper te persen is het natuurlijk leuk om met twee aderparen te werken. Ik vraag me af hoe je dat elegant aansluit op zo'n telefoonstopcontact.


Ik weet het niet. Waarschijnlijk zal er een monteur moeten komen om dit aan te sluiten. En misschien heb je die snelheid gewoon met één aderpaar.


Als er sprake is van pairbonding, dan word er volgens mij automatisch een monteur ingepland. 


Als er sprake is van pairbonding, dan word er volgens mij automatisch een monteur ingepland. 

Ik zet de koffie vast aan 😉 We gaan het merken, ik zal deze keer met m'n vingers van de KPN spullen afblijven. 


180 kan sowieso alleen maar met pairbonding. Daar is onderstaande aansluiting voor nodig. Zit ie er niet en je hebt het 200 Mbps abonnement dan zal er een monteur voor moeten komen. 

Via de 'varkenssnuit' is het tot 100 Mbps.

Snelheid is relatief. Een website komt met circa 3 Mbps binnen en dat is maar kort. HD van kpn max 14,2. Zolang de stream aan staat.

aansluiting voor pairbonding

 


Hi @Wouterie,

Om het zeker te weten, wil ik wel even een kijkje nemen in onze systemen 😊 Zou je daarvoor postcode en huisnummer willen noteren het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Hi @Wouterie,

Om het zeker te weten, wil ik wel even een kijkje nemen in onze systemen 😊 Zou je daarvoor postcode en huisnummer willen noteren het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

@Maja_  Done! 


Bedankt @Wouterie!

Op dit adres leveren wij inderdaad via Pairbonding, met de verwachte snelheid van 180/53 zoals je al te horen had gekregen 😊 Aangezien je nu nog niet een geschikt isra punt hebt hiervoor, zal er ook een monteursafspraak gepland gaan worden waarbij 1 van onze monteurs langs komt om het isra aan te passen!