Skip to main content

Ik was bij mijn oom in de meterkast bezig. Wij vragen ons af of deze ptt kastjes verwijderd mogen worden? (Zie bijlage) Het gaat om de zwarte en witte box.

Er is nu ook glasvezel aanwezig in de woning.

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: aangepast i.v.m. privacy

 

Er is glasvezel van KPN aanwezig?

Dan kan je zelfs alles weghalen wat met koper te maken heeft, KPN gaat dat dan uit faseren en kun je er geen verbinding meer op krijgen, die 2 kastjes kunnen sowieso weg gehaald worden.


Mochten die telnrs. nog in gebruik zijn zou ik dat wel afplakken op zo’n foto…


De moderator komt ze zo afplakken. Ik heb hem gewaarschuwd :wink:


Er is glasvezel van KPN aanwezig?

Dan kan je zelfs alles weghalen wat met koper te maken heeft, KPN gaat dat dan uit faseren en kun je er geen verbinding meer op krijgen, die 2 kastjes kunnen sowieso weg gehaald worden.

Ja betreft glasvezel van KPN.


Zonder netnummer heb je toch niks aan deze nummers.. Verder heb ik het idee dat er een kabel vanaf het ISRA naar dat witte kastje loopt, via de zwarte kabel naar de quattrovox en vanuit daar naar het modem via een binnen geleiding. Maar op de foto’s kan ik geen ISRA zien dus zeker weten doe ik dat niet.

Als bovenstaande het geval is kan je de kast niet weg halen. 
Als je het zeker wilt weten moet je even een grotere foto maken inclusief ISRA.


Er is glasvezel van KPN aanwezig?

Dan kan je zelfs alles weghalen wat met koper te maken heeft, KPN gaat dat dan uit faseren en kun je er geen verbinding meer op krijgen, die 2 kastjes kunnen sowieso weg gehaald worden.

*Mits de klant geen vaste telefoon heeft welke via deze centrale is aangesloten.


Die rechste witte kast is toch isdn? Isdn bestaat toch niet meer? Sowieso is er geen voedingskabel aangesloten op die isdn kast. Volgens mij moest dat wel.


Inderdaad, dat is een ISDN2 NT1 kastje. De 4 afgeplakte telefoonnummers duiden ook op isdn.


Beide kastjes waren indertijd in gebruik voor ISDN. Het witte kastje rechts was het NT1-kastje, en het zwarte kastje links (Quattrovox) zette het digitale ISDN-signaal om naar analoog. Beide kastjes kunnen zonder problemen verwijderd worden. Wel zal er vanaf het witte NT1-kastje een kabel lopen naar het ISRA-punt. Dat ISRA-punt mag niet zelf verwijderd worden. Dat mag alleen een monteur van KPN eventueel doen. Het beste is dan ook om dat gewoon te laten zitten.

Piet.


@P.J.M. van der Vooren, Effe een vraag, Waarom zou TS die ISRA niet zelf weg mogen halen?

Er ligt nu glasvezel, op korte termijn gaat het koper er helemaal af, dus de kans dat er kosten komen om het ISRA te moeten herstellen is net als groot als 0.0, en om een draadje door te knippen hoef je geen studie gedaan te hebben.

 


Een eigendom van een ander blijf je gewoon vanaf. Ook als het niet meer gebruikt word.


@Nick83 , Dat eigendom zit in/aan een ander zijn eigendom, en als je KPN belt om het te laten verwijderen geven ze niet thuis, dus ik heb er gewoon de kniptang ingezet, koper is bij mij nu toch niet meer beschikbaar, en van de zomer gaat zelfs de kabel naar de weg er uit, daarbuiten moeten ze maar zien.😉

Moet wel voorzichtig doen met de glasvezel.🤪


Die quattrovox  kun je optillen en eraf halen.

die NT 1 kun je netjes de stekker los maken en eraf halen, kun je optillen.

de hoofdaansluiting moet je niet aan komen. (die grijze draad die omhoog loopt loopt naar de ISRA)

Die ISRA moet je niet aan komen.