Skip to main content

Beste forumleden,

 

Ik ben recent verhuisd vanuit het ouderlijk huis en had daardoor ook geen eerdere provider. Ik zag tijdens mijn verhuizing dat er een weekend deal was, waarbij ik een Philips smart tv ter waarde van 300 euro bij afsluiting van een pakket kon krijgen en heb mede daardoor redelijk snel een pakket samengesteld.

Na een moment van bezinning heb ik het gevoel dat mijn pakket totaal niet aansluit bij wat ik eigenlijk wil of nodig heb. Ik zit nog binnen de 14 dagen bedenktermijn aangezien mijn abonnement per 09-09-2021 actief is geworden. 

Ik ben op zich niet ontevreden over KPN, maar ik vraag mij met name af wat mijn positie is als ik mij beroep op de bedenktermijn. Word ik ondanks het herroepen van het contract gezien als KPN klant, waardoor ik toekomstige welkomstdeals misloop?

Daardoor zou ik mij gedwongen voelen om over te stappen naar bijvoorbeeld T-mobile.

 

TLDR: Ik zou mij graag beroepen op de bedenktermijn maar zou eigenlijk graag een compleet nieuw en ander pakket samenstellen binnen KPN, zonder dat ik hierbij de welkomstdeal misloop, maar ik weet niet of het herroepen ook leidt tot het worden gezien als nieuwe aansluiting.

 

Bij voorbaat dank voor jullie inzichten en adviezen in deze.

 

Met vriendelijke groet,

 

Marcel

Euh.... de meeste dingen zijn later gewoon weer te wijzigen. Je kunt bijvoorbeeld tv ontvangers verwijderen uit uw abonnement, als u meerdere ontvangers heeft. Zelfs tv helemaal verwijderen is mogelijk. Tv pakketen zoals ESPN of Netflix kunt u verwijderen. Telefonie kunt u verwijderen. De internet snelheid kunt u aanpassen, omlaag of omhoog. Voor zover ik weet is alles mogelijk. 

Op welk punt sluit uw gekozen pakket niet aan denkt u? Of hoeft ubij nader inzien die tv niet?


Bedankt voor je reactie,

 

Ik wil inderdaad de tv in zijn geheel verwijderen en daarbij stuit ik dus op een tweetal issues:

  • ik kan de komende 2 maanden mijn tv niet opzeggen vanwege het hebben van een entertainment pakket.
  • Mijn welkomstcadeau was dus de televisie, maar gezien het feit dat ik tv wil verwijderen heb ik ook niet enorm veel meer aan dit welkomstcadeau. 

Een herroeping zou, enkel in geval dat dit mij niet langer als nieuwe klant ziet goed uitkomen, maar ik heb dus geen idee hoe dit zit.

 

Ik vond toevallig een opmerking van u in een andere post:  “Alleen als je langer dan 6 maanden geen diensten van KPN af neemt word je beschouwd als nieuwe klant.”

 

In feite is mijn vraag: als ik de diensten annuleer tijdens de bedenktermijn, word ik desondanks als volledige en volwaardig KPN klant gezien wanneer ik een week later alsnog een abonnement wil afsluiten?


Ha @Sinestium, welkom! Goed dat je aan de bel trekt. Ik ga er vanuit dat als je je abonnement annuleert binnen de zichttermijn dat je ook niet als klant beschouwd wordt. Je hebt immers geen diensten afgenomen. Je kunt het beste even bellen met de collega's van de afdeling opzeggingen via 0800-0402. Zij kunnen je precies vertellen hoe het zit. Overigens kan je de Smart tv wel gebruiken voor bijvoorbeeld Netflix en YouTube. Dat kijkt wel wat fijner dan op een laptop of telefoon, denk ik 🙂.