Skip to main content

Kan ik met mijn huidige  KPN abonnement gebruik maken van glasvezel dat nu wordt aangelegd door Open Fiber in Woerden ??

Dag @JTWiel kpn levert zelden over het netwerk van anderen.  Kijk op kpnnetwerk.nl naar de status van jouw adres.  Zover ik weet is dit glasvezel van Tmobile.


Klopt. Glas vezel is van Open Dutch Fiber, eerste provider is T-Mobile. Redelijk agressief. KPN lijkt het af te laten weten op ons adres kin Woerden. Niet in het belang van huidige abonnement houders in Woerden. 


Kpn gaat in het hele land glasvezel aanleggen dus uw adres komt vast aan de beurt. Als u nu tevreden bent met uw aansluiting kunt u gewoon bij kpn blijven uiteraard.  Het is niet zo dat glasvezel altijd een enorme sprong vooruit is.


Dank voor je reacties en opmerkingen.

Ik heb geen plannen gezien die wijzen op aanleg op korte termijn. KPN en KPN netwerk vertragen aanleg landelijk glasvezel netwerk. Volgen kennelijk een strategie die niet in mijn belang is. Ik heb nu alles ondergebracht bij KPN. Op dit moment reden om te overwegen weer over te stappen naar andere provider. 


@Joep1965 KPN levert eigenlijk al best veel op netwerken van anderen maar dan vooral in buitengebieden. 

@JTWiel Nee, KPN levert niet via het netwerk van Open Dutch Fiber. Nu niet en de komende jaren ook niet. 

En vertragingen? KPN heeft nog nooit zoveel aangelegd als deze jaren. Record na record wordt gebroken momenteel. Zie ook dit bericht: https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5354284/glasvezel-internet-uitrol-kpn

 

Dat jullie dat in Woerden helaas nu nog niet zien is vervelelend maar er is toch een aantal jaren voor nodig (lees: circa 8 ) om 80 procent van Nederland verglaasd te krijgen vanuit KPN. En dat is het doel. 

Woerden staat dan bijvoorbeeld voor 2024 of 2025 in de planning.


Leuk dat KPN zogenaamd haar best doet met de aanleg. Heb ik niets aan. Glasvezel is in feite een nutsfunctie. Burgers moeten gebruik kunnen maken van open netwerken als die er zijn. Dat is de politiek / maatschappelijke gedachte achter open netwerken. KPN redeneert en handelt niet vanuit belang van haar huidige abonnees in die gevallen dat KPN netwerk nog niet zover is met de aanleg van haar glasvezelnetwerk.  


Leuk dat KPN zogenaamd haar best doet met de aanleg. Heb ik niets aan. Glasvezel is in feite een nutsfunctie. Burgers moeten gebruik kunnen maken van open netwerken als die er zijn. Dat is de politiek / maatschappelijke gedachte achter open netwerken. KPN redeneert en handelt niet vanuit belang van haar huidige abonnees in die gevallen dat KPN netwerk nog niet zover is met de aanleg van haar glasvezelnetwerk.  

 Bij jou in de buurt legt KPN nog niet aan dus dan reageer je zo?

Hoe denk je dan dat KPN dat moet doen? In alle gemeentes tegelijk? Dat valt toch nooit meer te managen? Zoveel aannemers en capaciteit bestaat er in NL helemaal niet. Zoals je in dat artikel las zijn er vorig jaar 1 miljoen aansluitingen gemaakt door alle drie aanleggers (Delta, ODF en KPN/Glaspoort). Daarmee is de max echt wel bereikt qua aannemers capaciteit in Nederland.


Leuk dat KPN zogenaamd haar best doet met de aanleg. Heb ik niets aan. Glasvezel is in feite een nutsfunctie. Burgers moeten gebruik kunnen maken van open netwerken als die er zijn. Dat is de politiek / maatschappelijke gedachte achter open netwerken. KPN redeneert en handelt niet vanuit belang van haar huidige abonnees in die gevallen dat KPN netwerk nog niet zover is met de aanleg van haar glasvezelnetwerk.  

 Bij jou in de buurt legt KPN nog niet aan dus dan reageer je zo?

Hoe denk je dan dat KPN dat moet doen? In alle gemeentes tegelijk? Dat valt toch nooit meer te managen? Zoveel aannemers en capaciteit bestaat er in NL helemaal niet. Zoals je in dat artikel las zijn er vorig jaar 1 miljoen aansluitingen gemaakt door alle drie aanleggers (Delta, ODF en KPN/Glaspoort). Daarmee is de max echt wel bereikt qua aannemers capaciteit in Nederland.

Dat is per minuut meer dan twee aansluitingen, heel het jaar door dag en nacht. Bizar veel eigenlijk als je het zo bekijkt. Inderdaad verwacht deze topic starter volgens mij dat er een toverstok bestaat die poef doet waarna in elke woning glasvezel ligt. Dat is wel jammer en niet echt realistisch.


Beste Ward.

Neen, je moet niet proberen te verdraaien. Ik zeg en bedoel dat KPN haar abonnees - tijdelijk - kan faciliteren met een aansluiting op een ander open glasvezel netwerk dat dat van KPN netwerk in die gevallen dat KPN netwerk dat niet gaat aanleggen of dat nog niet heeft gerealiseerd. 

NB: Alle respect voor de huidige prestaties van KPN netwerk. Wat KPN kan worden aangewreven is dat zij jarenlang op verschillende manieren snelle aanleg van glasvezel heeft getraineerd. Mijn inziens zou het getuigen van zakelijke moraliteit als KPN nu ook zou compenseren door haar abonnees - tijdelijk  - tegemoet te komen. 

 


@JTWiel u kunt toch overstappen als u zo graag glasvezel wil? Dus wat is nou eigenlijk het probleem? 


Ja, overstappen kan. Maar dat zou niet nodig moeten zijn. 

 

Allen, dank voor het commentaar, adviezen en aanbevelingen.

Hierbij sluit ik de discussie