Skip to main content

Goedemorgen,

Sinds een week hebben wij een "direct online" pakket als noodpakket aangezien in onze nieuwbouw nog geen glasvezel ligt. Dit is de een klein zwart Alcatel kastje met 097 nummer. Als je data hebt werkt dit aardig goed voor internet en TV (KPN Itv app casten naar de TV).

Gisteren (tweede kerst) was de databundel op, via 0800-0402 geprobeerd op te waarderen (via mijn gekoppelde 06 nummer) maar niet gelukt.

Vanmorgen gebeld met 0800-0402 en een extra data bundel gehad (100GB voor 1 week) maar kan je dit niet op een of andere manier zelf opwaarderen als dit op is? (In de avonduren en zondagen kan je niet met KPN bellen?)

Groeten,

Edwin.

Hallo @Edwin van Beek ,

Nee, dat gaat niet. Een noodpakket is natuurlijk ook maar tijdelijk als het goed is. Heb je het vermoeden dat het tegoed bijna op is? Bel dan tijdig tijdens de openingstijden naar 0800-0402. Ik zou het in jouw situatie bijvoorbeeld op zaterdagmiddag in je agenda zetten. 


@Noordzee ik dacht dat mijn databundel was opgewaardeerd maar was te voorbarig, had blijkbaar toch nog een klein beetje over van de originele databundel wat nu echt op is..

Zojuist tweede keer gebeld met 0800-0402 en voor een tweede maal de databundel toevoeging en de SIM word nu ook opnieuw geactiveerd maar momenteel kan ik helemaal niets doen en zou max  24 uur moeten wachten.....


@Noordzee ik dacht dat mijn databundel was opgewaardeerd maar was te voorbarig, had blijkbaar toch nog een klein beetje over van de originele databundel wat nu echt op is..

Zojuist tweede keer gebeld met 0800-0402 en voor een tweede maal de databundel toevoeging en de SIM word nu ook opnieuw geactiveerd maar momenteel kan ik helemaal niets doen en zou max  24 uur moeten wachten.....

@Edwin van Beek 

Fijn dat de aanvraag gelukt is. Vergeet niet om komende zaterdag nogmaals te bellen voor een opwaardering. Dan zit je in het weekend niet onverwachts zonder internet. 

 


Zaterdag gebeld maar na 24 uur was de bundel weer niet opgewaardeerd. Vanmiddag maar wederom gebeld voor een tweede maal de bundel op te waarderen en de SIM kaart opnieuw te activeren. Ben (helaas) vaste klant aan het worden 0800-0402.

Dit bellen iedere keer kost toch wel veel tijd en energie, jammer dat ze dit niet wat beter kunnen regelen van de KPN...


Hoi @Edwin van Beek , bel je wel met jouw bij KPN geregistreerde contactnummer?

Als je het gratis nummer 0800-0402 belt met het mobiele nummer dat bij KPN als jouw contact telefoonnummer geregistreerd staat, dan hoor je automatisch de vraag te krijgen of je de noodbundel op wil waarderen. 

Als dat niet werkt moet KPN dat toch (weer) eens uitzoeken. Ik lees deze klacht vaker op het forum.


@RBxx , ik heb geen 100 GB databundel via mijn mobiele telefoon maar een mifimodem met 097 nummer (zwart Alcatel kastje)

Opwaarderen door te bellen met mijn gekoppelde 06 nummer werkte zo-ie-zo niet volgens de heer/dame van kpn die ik aan de telefoon had. Het opwaarderen van dat 097 nummer moest via 0900-0402 en dit gaat ook niet vlekkeloos en hier moet ik dus nu ook iedere keer 2x tot 3x voor bellen.

 

Best jammer eigenlijk want als ik data heb werkt die wifi verbinding verbazend goed (TV kijken via Chromecast en KPN Itv app is ook goed beeld (heb geen bereik met Digitenne))


In andere topics (bijvoorbeeld hier) geven KPN moderators aan, dat het opwaarderen van een DOP (direct online pakket) via 0800-0402 zonder tussenkomst van een medewerker geregeld kan worden. Maar zoals gezegd, het lukt vaker niet en KPN zal dit moeten verbeteren.