Skip to main content

Voor mij is lage ping en stabiliteit cruciaal. Z*ggo levert hier geen stabiele verbinding. Ping naar Amsterdam varieert tussen 6-200ms met te veel packet loss. Dit maakt thuiswerken erg lastig.

Volgens de Z*ggo monteur is het probleem meetbaar vanuit de straatkast en zou de oorzaak dieper in het netwerk van Z*ggo liggen. Echter is het na twee maanden met talloze contactpogingen en beloftes alsmaar niet opgelost.

Nu overweeg ik over te stappen naar 50/5 VDSL van KPN. Interleaving kan ping flink doen verhogen. Kan interleaving indien van toepassing op mijn adres worden uitgeschakeld? In de VK kan dit namelijk gemakkelijk. Uiteraard ben ik me ervan bewust dat ik dan snelheid kwijtraak ten voordele van ping.

Te vroeg gejuicht. We kijken het de komende dagen nog even aan, maar waarschijnlijk wordt het opzeggen. In ieder geval veel dank voor je hulp hier op het forum!


Oeii, dat zou jammer zijn. Maar wel vreemd dat het zowel via Ziggo als KPN dan ook speelt. 

Ik snap de beslissing echter wel. Laat het me hier weten mocht het opgezegd moeten worden, dan bespaar ik je de moeite om te moeten bellen. Mocht het zover komen. 

Geen dank hoor, het was het proberen waard. 


@Alex_P Bedankt voor je reactie. We hebben een laatste poging gewaagd en willen toch graag opzeggen. Helaas wilt dit niet lukken via de link uit de e-mail. We krijgen de melding “Annuleren kan tot 14 dagen na de datum op de orderbevestiging”, ondanks het feit er duidelijk is aangegeven dit tot 14 dagen na oplevering zou kunnen: “Bevalt het niet? Dan kunt u deze overeenkomst annuleren binnen 14 dagen nadat wij uw diensten hebben klaargezet voor gebruik”. Kun je dit voor ons in orde maken alsjeblieft?

Tot mijn verbazing was het modem ineens ingetraind op 37/10. Die snelheden hadden dus goed haalbaar moeten zijn, maar in de praktijk was dit verre van waar. We kwamen uit op een zeer wankelige 20/2. Aan het modem hadden we verder uiteraard ook niet gezeten.

Waren de snelheden consistent en konden we rekenen op een upgrade van de wijkcentrale, waren we graag klant gebleven terwijl er wordt gezocht naar de precieze oorzaak van de storingen.

(In een ander topic op dit forum las ik dat iemand van een paar straten verder op dezelfde centrale zit en ook al jaren (sinds 2017) op een vermeende steeds opnieuw uitgestelde upgrade van de centrale wacht, dus de kans op een upgrade in de nabije toekomst lijkt zeer klein.)

Het pakketverlies en de periodes hoge latentie via KPN leek overeen te komen met onze verbinding via Ziggo. Je zou dan denken dat er tussen het aansluitpunt en de centrale iets stoort, maar wat en hoe zou zoiets überhaupt verholpen kunnen worden als het volledig buiten onze macht ligt?

Overigens was de KPN-verbinding buiten de slechte momenten super zoals in mijn vorige reactie te lezen. Jammer dat dit hem toch niet wordt!


Snap ik, ik vind het uiteraard ook jammer. Met jouw akkoord ga ik het dan voor je opzeggen. 


@Alex_P Dat is fijn, dankjewel. Je hebt ons akkoord voor het opzeggen.


Bij deze gedaan.