Skip to main content

Hallo,

Ik wil graag een nieuw internet + tv-abonnement afsluiten voor mijn nieuwbouwhuis. Als ik de postcode-check doe, zie ik dat ik max 500 mbit up / down kan krijgen via glasvezel, maar als ik dan de bestelstappen doorloop, kan ik maximaal 200 mbit als abonnement kiezen. Hoe zit dat? Mijn buurman heeft het van de zomer al afgesloten en krijgt (als het goed is) wel 500 mbit..

Alvast bedankt voor de reacties!

Welkom op het forum, @haapee .

Wat raar. Wat zegt de postcodecheck bij kpnnetwerk?


Welkom op het forum, @haapee .

Wat raar. Wat zegt de postcodecheck bij kpnnetwerk?

Dank voor je reactie! Daar zegt hij dat glasvezel beschikbaar is.. het gekke is dat ik bij andere providers wel de 500 mbit kan afsluiten..


Heb 't eens op mijn moeders adres geprobeerd, daar is 1 GB glasvezel.

Maar kan inderdaad kiezen uit 50, 100, 200 of 1000 (wat bij jouw dus nog niet kan begrijp ik). 500 ontbreekt inderdaad in de bestelpagina https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv/ . Het lijkt wel of 500 niet wordt aangeboden.

Maar 200/200 is al meer dan ruim voldoende voor een gezin met 3 tieners w.o. 2 gamers. https://blog.xs4all.nl/welke-internetsnelheid-is-echt-nodig/

Mogelijk kun je na afname upgraden naar 500/500.


Even gebeld, het blijkt dat KPN de propositie van 500 niet meer aanbiedt, omdat de meeste mensen toch voor 1 GB gingen, het prijsverschil was minimaal. Helaas wordt 1 GB bij mij (nog) niet aangeboden, dus is 200 het maximale. Zou op zich voldoende moeten zijn, maar ik wacht nog even af, bij de mensen die er al wonen werkt het nog niet, er zijn blijkbaar problemen met de oplevering van de glasvezel. 


Dank je. Dat kan ik ook weer meenemen in toekomstige antwoorden :relaxed: .

Ik zou voor 200/200 gaan. Hoewel, in mijn uppie….

Ik kom nu al makkelijk uit met 50/5 wat hier in de praktijk 70/30 is. Via glasvezel zal het 50 Mb/s abo dan 70/70 worden (neem ik aan). 
Aangezien een HD stream via internet 5 Mb/s is dat voorlopig voldoende. Een 4k stream van Youtube werkt ook. Ik neem aan 'gewoon' de standaard 4k kwaliteit van 25 Mb/s.

HD via de tv decoder is 7,2 Mb/s en HDglas 12,5. 4k (zenders) bij kpn tegen de 27 Mb/s.


Dank je. Dat kan ik ook weer meenemen in toekomstige antwoorden :relaxed: .

Ik zou 200/200 gaan. Hoewel, in mijn uppie….

Ik kom nu al makkelijk uit met 50/5 wat hier in de praktijk 70/30 is. Via glasvezel zal het 50 Mb/s abo dan 70/70 worden (neem ik aan). 
Aangezien een HD stream via internet 5 Mb/s is dat voorlopig voldoende. Een 4k stream van Youtube werkt ook. Ik neem aan 'gewoon' de standaard 4k kwaliteit van 25 Mb/s.

HD via de tv decoder is 7,2 Mb/s en HDglas 12,5. 4k (zenders) bij kpn tegen de 27 Mb/s.

 

Dank! De twijfel zit bij mij niet echt in de snelheid, dat is - ook gezien jouw berekeningen – meer dan genoeg zie ik nu, maar ook in de vraag of het op tijd (voor half december) gaat werken. Tot dusver zijn de nieuwe bewoners wiens huis eerder dan het mijne werd opgeleverd noodgedwongen naar de kabel gegaan, omdat de glasvezelverbinding nog niet actief was (of beschadigd met graven, dat verhaal ging ook rond). Werd telkens uitgesteld. Maar dat is een ander probleem, dus niet voor dit topic :)


KPN verspeeld bij veel nieuwbouwprojecten klanten doordat het gewoon niet snel genoeg is met aanleggen. Krijg ik wel eens het idee. Ziggo is vaak veel sneller. 


Ik bedenk me nog iets, @haapee 

Interactieve TV via de decoder(s) gaat bij een lagere abonnementssnelheid dan 1000 Mb/s niet ten koste van de abonnementssnelheid.

Nota bene

Verwar 1000 Mb/s ( = 1 Gb/s) ook niet met 1 GB. Want 8 Mb = 1 MB.

Derhalve is 1000 Mb/s dus een verbruik van 125 MB per seconde.