Skip to main content

Wij gebruiken een 4G router om de alarminstallatie op afstand te kunnen bedienen. Al meer dan een jaar kunnen wij geen verbinding met het alarm krijgen. Onze installateur heeft al van alles vernieuwd zonder resultaat. Ook hebben wij 2 verschillende nieuwe routers geprobeerd maar zonder succes.

Het probleem is dat er de portforwarding wel correct is maar niet functioneert via het 4G modem. Ook de poorten die normaal voor o.a. mail open horen te zijn zijn niet open. Alle modems zijn uitvoerig getest en goed ingesteld en alles is in orde. Ook alle andere apparatuur is in orde. De oorzaak ligt, volgens onze installateur bij KPN die de poorten dicht hebben gezet. We betalen dus al meer dan een jaar voor niets aan het abonnement.  Hoor graag jullie mening en hoe jullie dit oplossen..

Hoi @alphje . Jammer dat het niet werkt.

Je zou gewoon poorten moeten kunnen forwarden met onze modems. Ook bij buitengebied. 

Maar waarom betaal je nu voor niks? Dat snap ik niet helemaal. Heb je het abonnement púúr voor  je alarminstallatie?  Helaas kan KPN niet garant staan dat de diensten 100% samenwerken met externe appartuur.

Wie weet hebben wij hier op het forum nog nuttige tips. Wat voor alarminstallatie is het?


Gebruikt kpn op de mobile netwerk (wat oa 4g is) niet CGNAT? (Carrier-grade NAT)

zo ja, dan werkt oa. portforwards niet..


@tmoesel Heb jij hier misschien nog tips voor? In mijn beleving zou je gewoon portforwards in je experiabox moeten kunnen zetten, ook al is het buitengebied.


Topicstarter heeft het hier niet over Sneller Internet Buitengebied met een Experiabox. Maar over een mifi router met simkaart van KPN. Denk ik.


Topicstarter heeft het hier niet over Sneller Internet Buitengebied met een Experiabox. Maar over een mifi router met simkaart van KPN. Denk ik.

Oei, ja. Je hebt gelijk.  

@alphje : Wat voor router gebruik jij nu? Merk + type?  (ik zal dit sowieso moeten navragen en wil graag weten wat voor apparatuur je nu gebruikt)


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.