Skip to main content

Het lukt mij niet om mijn thuis netwerk te bereiken als ik op een andere LAN ben aangesloten. Ik weet mijn (KPN)publieke IPadres wel. Ik heb een camera op mijn thuisnetwerk en die wil ik beheren ook als ik niet thuis ben. Heeft iemand hier uitleg voor ?

Hoi @Frank1946. welkom hier. 

Waarschijnlijk gaat het ergens in de instellingen niet goed. Dit valt echter verder buiten ondersteuning. Maar kijk eens op onze Kennisbank of de port forwarding goed is ingesteld. 


De UPnP is ingesteld op de Experia V10, maar bij een proef zie ik:

This site can’t be reached
**.**.**.** took too long to respond.    (**.**.**.** is mijn WAN IPadres)
Try:

Checking the connection
Checking the proxy and the firewall
Running Windows Network Diagnostics

Dit was het geval met een Google browser op een Windows 10 pc. Soortgelijke melding met andere browsers.


@Frank1946 wil je wat meer informatie geven over de camera zelf? En screenshots maken van hoe je de instellingen nu hebt staan? Verberg daarbij wel privégegevens die niet openbaar mogen staan. 

Er is een aantal mensen op het forum actief die verstand hebben van dit soort zaken. Maar dan is het handig als er wat meer informatie is om mee te werken. 🙂


Beste Bram,

ik moest even de screenshots vinden, kostte wat tijd. Hierbij is hoop ik wat je kunt gebruiken.

De camera is een AXIS 1065-LW en de modem-router een ZTE, = Experiabox V10

mvg Frank


Bram, hier zijn ze:

 


Ik zie zo even niet wat er mis gaat. Hopelijk komt er nog iemand die hier meer verstand van heeft dan ik. 


Ik zie dat jij een mapping maakt van de externe TCP poort 80 naar de interne TCP poort 1080.

Heb jij een andere port-forwarding die extern op TCP poort 80 staat?

Is het echt TCP poort 1080 waar die camera naar luistert?

Als jij in een browser naar http://192.168.2.6:1080 gaat, krijg je dan de camera te zien?


Hallo wjb!

heb ik iets niet goed begrepen dan? De camera luistert intern op mijn LAN naar poort 80. Ik denk dat dit standaard is, nietwaar.

Mijn bedoeling is om de interne poort naar een externe poort (WAN-IP):1080 te mappen. Zodat ik buiten mijn LAN op deze manier op de juiste client aankom. Hoe moet het dan geregeld worden?

Frank


Moeten mijn waarden in Port Forwarding > Application Configuration worden omgedraaid. Ik ben nieuw op de ZTE en een voorbeeld heb ik niet.

De camera is heel goed bereikbaar intern op poort 80, maar ja, de router heeft dan de juist instructie om naar het juist IP-adres te gaan.


Je zult dan de start en end port op 1080 moeten zetten en de start en end mapping port op 80.

Precies andersom dus.

En mijn advies: Maak geen gebruik van UPnP.


Het omwisselen van de poortnummers was de oplossing. Ik heb getest en kan vanaf de WAN kant naar mijn camera.

Het was niet erg duidelijk voor mij welke poorten intern en extern waren. Nu weet ik het!

Heel erg bedankt wjb, Bram en Bart_z voor jullie adviezen.

Frank