Skip to main content

Beste KPN, 

Herkenbaar. Ik denk dat Eva het heeft opgegeven (grapje). 

Ik ben echt ten einde raad. Ik heb vandaag 3 medewerkers gesproken over dit onderwerp. Zelfs ben ik best handig maar ik krijg het wachtwoord niet gewijzigd. Heb al gereset, in en uit gelogd , telefoon uitgezet, via de thuis app en mijn KPN, via 192.168.2.254, ook via https://mijnmodem.kpn , en via alle prachtige links die jullie hebben etc… maar tevergeefs. Ik heb het juiste wachtwoord gebruikt namelijk dat gene wat jullie admin password noemen. Ook heb ik gewoon verbinding met het juiste wifi netwerk maar steeds blijkt mijn password niet te kloppen. Hebben jullie nog suggesties ? Ik heb volgens mij alles al geprobeerd.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Mijnmodem.com werkt niet voor mij. Nooit heeft gewerkt. Alle mogelijk combinaties van admn password ingevuld en fout. Ik heb een nieuwe wachtwoord nodig zodat ik wifi weer op mijn mobiel kan krijgen. Maar ik kan alleen het veranderen door de KPN Thuis mobiel app te gebruiken MET wifi verbinding. Dus ik ben eigenlijk kansloos. Boos. DOM is dit. Vroeger kon jij online het doen en had je geen app nodig. Waardeloos.


Je hebt gelijk. Waardeloos. Ik heb uiteindelijk iemand gesproken die zei dat ik het kon schudden. Omdat ik zoveel pogingen had gedaan wordt het gezien als een cyber aanval of zoiets waardoor je sowieso je password of gebruikersnaam niet kunt veranderen. Leuk als me dat eerder door iemand was verteld…. Volgens mij kan ik inmiddels zelf bij kpn werken … 


Ook heb ik gewoon verbinding met het juiste wifi netwerk maar steeds blijkt mijn password niet te kloppen. Hebben jullie nog suggesties ? Ik heb volgens mij alles al geprobeerd.

Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus om het wachtwoord voor de web-interface van de Box12? Of gaat het om een ander type modem? Als het de Box12 is dan adviseer ik om met een smartphone de QR-code te scannen, de bovenste regel is het admin-wachtwoord en deze te kopiëren naar het login-scherm. Voor de zekerheid nog even een reset uitvoeren met een paperclip of iets in het resetgaatje tot alle lampjes uit gaan. Op die manier log ik dagelijks meermaals in in de Box12 bij klanten thuis om eventuele instellingen voor ze te wijzigen en dat gaat tot op heden altijd probleemloos.

 

Je hebt gelijk. Waardeloos. Ik heb uiteindelijk iemand gesproken die zei dat ik het kon schudden. Omdat ik zoveel pogingen had gedaan wordt het gezien als een cyber aanval of zoiets waardoor je sowieso je password of gebruikersnaam niet kunt veranderen. Leuk als me dat eerder door iemand was verteld…. Volgens mij kan ik inmiddels zelf bij kpn werken … 

Dit is voor mij ook nieuwe informatie en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit aan de hand is. Gebruikersnaam is überhaupt niet aan te passen.

 

Mijnmodem.com werkt niet voor mij. Nooit heeft gewerkt. Alle mogelijk combinaties van admn password ingevuld en fout. Ik heb een nieuwe wachtwoord nodig zodat ik wifi weer op mijn mobiel kan krijgen. Maar ik kan alleen het veranderen door de KPN Thuis mobiel app te gebruiken MET wifi verbinding. Dus ik ben eigenlijk kansloos. Boos. DOM is dit. Vroeger kon jij online het doen en had je geen app nodig. Waardeloos.

Het kan gelukkig ook via een web-interface, maar ook de Thuis App. De servicetools zoals die er vroeger waren die werken inderdaad niet met een Box12 voor zover ik begrepen heb. Hoe dit precies in elkaar zit durf ik niet te zeggen. Ik heb ondertussen al contact gehad met een moderator hierover. Zorg ervoor dat je profiel volledig is ingevuld en dan kan er wat mee gedaan worden :) 


Beste @marietje1001 en @David14, hebben jullie iets gehad aan het advies van monteur @NHendriks? Ik hoor heel graag of we nog iets voor je kunnen doen.


Beste @marietje1001 en @David14, hebben jullie iets gehad aan het advies van monteur @NHendriks? Ik hoor heel graag of we nog iets voor je kunnen doen.

Hoi Marcia - nou het probleem is dat - zoals ‘NHendriks’ schreef - de ExperiaBx 12 werkt niet met de web interface. Ik moet de KPNThuis app voor mobiel gebruiken om mijn wachtwoord aan te passen/ veranderen. Voor dat heb ik wifi nodig. Ik HEB geen wifi want mijn wachtwoord voor mijn KPN wifi werkt ineens niet meer nadat ik een netwerkherstel op mijn iPhone 12mini uitvoerde. Dus ik zit vast tussen wal en schip en weet niet meer wat ik moet doen.


@David14 Als je via WPS verbind heb je geen wachtwoord nodig.

Als je de WPS knop 3 seconden indrukt en daarna verbind op een windows laptop(doe dit wel binnen 2 minuten), kan je daar het wachtwoord achterhalen door naar draadloze beheren te gaan en vervolgens met de linker muisknop op je netwerk te klikken, daarna op eigenschappen en vervolgens naar beveiliging te gaan en dan op tekens weergeven te drukken, dan heb je het wachtwoord.

Als je dat wachtwoord precies invult op de iphone moet het werken.


Is het gelukt met de tip van Martijn, @David14? Zo niet, zou ik graag kijken of ik je wachtwoord gereset krijg. Wil je laten weten of dat akkoord is?


Hoi Marcia - aardig de moeite dat je doet voor me (en anderen). Ik heb een MacBook Pro dus ik denk dat het voor mij niet werkt of anders en zou niet weten hoe dat moet. Intussen heb ik me geprobeerd de stappen/ mijn weg te vinden op mijn MacBook Pro dat Martijn voor Windows heeft uitgelegd. Ik kon het niet vinden. Het moet gezegd worden dat jaren geleden (ja, hier komt het) wegens slecht wifi verbinding in mijn appartement had ik een wifi versterker aangeschaft die resulteerde in het maken van een 2e wifi account. Dus ik heb 2 wifi accounts beide met 2 aparte wachtwoorden. Dat maakt het lekker ingewikkeld toch? Als jij vanuit jouw kant mijn KPN wachtwoord voor wifi vanuit de Experia 12 kan resetten dat zou heel fijn zijn. Ik zou ook GRAAG van de dubbelle wifi account af willen. Hoe dat werkt en OF het kan moet ik van jou horen. Alvast dank! VG - David


Is dat deze versterker?:

Apple ken ik niet dus dat kan ik helaas niet uitleggen.


Hallo Martijn. Fijn dat je direct antwoord geeft (en SNEL!). Nee was een hele ouwe van een bedrijf ik me niet herinner. Daarnaast omdat je Apple niet kent dan zijn wij klaar toch? 


Met die versterker kan ik je wel verder helpen misschien:)

Welk type is dat?


Ja hij is die boven die ik NU heb. Niet de ouwe.


Als je over wilt op één netwerk dan kan ik aanraden om via de wifimanager een Superwifi 2.0 aan te schaffen voor 39.50. Moet natuurlijk eerst de wifi werken waarvoor @Marcia_ deze zal moeten resetten  naar wat op de sticker staat vanuit onze systemen.


Dank voor het advies Martijn. Waarom moet ik iets aanschaffen? Het was mogelijk om - volgens mij - een beperkte aantal accounts te creëren. Met de Experia 12 modem en de wifi versterker die ik nu heb is het niet mogelijk gewoon een van de accounts te verwijderen en vanuit de ene kpn account met nieuwe wachtwoord te opereren? Of is dat een vraag voor Marcia? 


Wil jij jouw forumprofiel aanvullen met je adres, klantnummer en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer, @David14? Ik ga dan een reset regelen. 

 

Voor wat betreft de SuperWifi 2: die werkt goed en stabiel. Zowel bekabeld als draadloos. Jij hebt nu die witte, vierkante, begrijp ik? Die ondersteunt geen mesh (zie uitleg hieronder). 

 

 

Wat betekent dit ‘samenwerken’?

SuperWifi en Experia Wifi maken onderling gebruik van een communicatieprotocol om te zorgen dat je apparaten naadloos overgaan van de wifi van de ene SuperWifi of Experia Wifi naar die van de andere. Afhankelijk van welke van de SuperWifi of Experia Wifi het dichtste bij is en de beste verbinding geeft. Dit noemen we mesh. 

Op dit moment is het nog zo dat de Box 12 dit communicatieprotocol niet ondersteunt. Daardoor is de wifi van de Box 12 nu nog een los netwerk, gescheiden van die van de SuperWifi en/of Experia Wifi. Hierdoor kan het zijn dat je een korte onderbreking in je wifiverbinding ervaart als je apparaat van de ene wifi naar de andere schakelt. Of dat het juist heel lang duurt voor je apparaat overspringt naar een betere verbinding van een dichterbij wifipunt.

Na de update ondersteunt de Box 12 ook het mesh communicatieprotocol. Hij zal dan gaan samenwerken met de SuperWifi en Experia Wifi om te zorgen dat jouw apparaten altijd met het best mogelijke wifipunt verbonden zijn.

 

Admin: tekst aangepast n.a.v. feedback Martijn197108


Hoi Marcia - dank nogmaals. Ik heb alles gedaan behalve de laatste 3 cijfers van mijn bankrekening. Ik zie nergens op die pagina waar ik dat moet/ kan invoeren. Wil jij die hier gewoon in dit bericht?


Dat mag, voor een volgende keer, in elk vakje waar ‘privé’ achter staat. Dat is dan alleen inzichtelijk voor jou én KPN. Ik heb de instellingen teruggezet naar zoals ze op de sticker achterop de Box 12 staan. Laat je nog even weten of het nu lukt?


Uh oké. Dank ik zie dat de ene ‘account’ is verdwenen. Maar wat nu? Ik moet een nieuwe wachtwoord maken en DAT op ‘mijnmodem.nl’? Als dat zo is heeft het NOOIT voor mij gelukt met alle combinaties dat ik kon voorzinnen.


Hoi Marcia - Nu is mijn wifi slecht in de woonkamer waar mijn modem zit naast me. Het is hoe het hoort als ik naar de slaapkamer loop waar de versterker zit. Wat begon als een simpel verzoek om mijn wachtwoord te resetten is dit geworden. Mijn Netflix en alle andere programma's zoals Prime Time werken ook niet meer - er is met die geen netwerk verbinding is het bericht. Ik moet mijn wachtwoord opnieuw intypen om die opnieuw aan de praat te krijgen. Ik HEB geen wachtwoord meer. Wat moet ik doen?


Doordat alles nu gereset is, is het wachtwoord weer gewijzigd naar wat en op de sticker op de achterkant van de Box 12 staat. Je zult dit op alle apparaten die met de wifi verbonden waren, opnieuw in moeten stellen. Ben je eruit gekomen?


 ​​​​​​. Jij hebt nu die witte, vierkante, begrijp ik? Die ondersteunt geen mesh (zie uitleg hieronder) en moet je per sé bekabeld aansluiten. 

 

 

 

 

Beetje late reactie van mij maar de witte arcadyan versterker kan ook draadloos aangesloten worden😉


 ​​​​​​. Jij hebt nu die witte, vierkante, begrijp ik? Die ondersteunt geen mesh (zie uitleg hieronder) en moet je per sé bekabeld aansluiten. 

 

 

 

 

Beetje late reactie van mij maar de witte arcadyan versterker kan ook draadloos aangesloten worden😉

Hallo @martijn197108 , er wordt géén inhoud getoond!?


Klopt, ik kreeg die niet weg😅


 ​​​​​​. Jij hebt nu die witte, vierkante, begrijp ik? Die ondersteunt geen mesh (zie uitleg hieronder) en moet je per sé bekabeld aansluiten. 

 

Beetje late reactie van mij maar de witte arcadyan versterker kan ook draadloos aangesloten worden😉

Je hebt gelijk natuurlijk, ik heb het aangepast in mijn reactie!