Skip to main content

Hallo,

 

Maandag is de glasvezel naar mijn meterkast doorgetrokken en een glasvezelaansluitpunt geplaatst. Komende week komt er een monteur, naar ik begrijp om een glasvezelmodem aan te sluiten. Mijn Experiabox staat in de woonkamer en dat wil ik zo houden. Gaat de monteur de kruipruimte in om een UTP(?)-kabel aan te leggen? En wordt de koperaansluiting meteen verwijderd zodat de kabel in de (dan loze) leiding kan? Of blijf ik voorlopig nog gewoon internet en TV via koper houden.

 

Hoor het graag!

Hoi @Thijskoman . Als die monteur glasvezel komt aansluiten zal alles op die verbinding worden overgezet.

Monteurs bepalen zelf of ze een kruipruimte ingaan. Dat is afhankelijk van de situatie en veiligheid. In overleg is vaak een hoop mogelijk.

Het is niet zo dat je deels op koper en deels op koper diensten krijgt. 


Hoi @Thijskoman . Als die monteur glasvezel komt aansluiten zal alles op die verbinding worden overgezet.

Monteurs bepalen zelf of ze een kruipruimte ingaan. Dat is afhankelijk van de situatie en veiligheid. In overleg is vaak een hoop mogelijk.

Het is niet zo dat je deels op koper en deels op koper diensten krijgt. 

 

Bedankt voor je reactie. Plaatst de monteur ook het modem? Ik ben net gebeld door van Gelder telecom t.b.v. een eindcontrole, de persoon aan de telefoon gaf aan dat afgelopen week ook het modem geplaatst had moeten worden maar dat is niet gebeurd (waarschijnlijk vergeten). Als de KPN-monteur geen modem bij zich heeft komt hij voor niks?


Ze hebben doorgaans NT's op de auto.  Dat zou dus moeten lukken.