Skip to main content

Info over KPN Cluoud gekregen. Uitleg over installatie Windows app. https://www.kpn.com/service/internet/kpn-cloud.htm
Geïnstalleerd. Krijg inlogscherm. Zegt: “de opgegeven gebruikersnaam of het wachtwoord is onjuist”. Beide zijn niet waar. (10 x gedubbelcheckt.)
Gebruikersnaam kan niet eens veranderd worden. Wachtwoord pakt hij niet.

Oplossing?

Kunt u met dezelfde inloggegevens inloggen op webmail? 


Ja. Dat zeg ik, ik weet wat mijn wachtwoord is en ik weet dat ik het niet verkeerd heb ingetikt.


Wachtwoorden moet je niet intikken, die moet je kopiëren en plakken. Bij intikken worden fouten gemaakt.

Gebruikt u een alias om in te loggen? Of het hoofd-emailadres van de mailbox? 


Wachtwoorden moet je niet intikken, die moet je kopiëren en plakken. Bij intikken worden fouten gemaakt.

Gebruikt u een alias om in te loggen? Of het hoofd-emailadres van de mailbox? 

Hallo @Nick83 , mijn ervaring is dat sommige sites knippen en plakken niet accepteren i.v.m. veiligheid,

Het gebruik van een account of alias maakt niet uit.

 


Wachtwoorden moet je niet intikken, die moet je kopiëren en plakken. Bij intikken worden fouten gemaakt.

Gebruikt u een alias om in te loggen? Of het hoofd-emailadres van de mailbox? 

Hallo @Nick83 , mijn ervaring is dat sommige sites knippen en plakken niet accepteren i.v.m. veiligheid,

Het gebruik van een account of alias maakt niet uit.

 

Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik gebruik wachtwoorden van 25 of 30 tekens, soms nog langer. Grote/kleine letters, cijfers en vreemde tekens, automatisch gegenereerd. Dat is schier onmogelijk om die handmatig in te voeren. En ik zou niet weten wat er onveilig is aan het kopieren/plakken van een wachtwoord. 


Hallo @Nick83 , jij hebt het misschien nog nooit meegemaakt, maar ik wel. Uiteraard is het veiliger met handmatig invoeren, veel inlogsites herkennen knip en plak of handmatig invoeren en er zijn dus sites die knip en plak niet accepteren en dan een melding,dat alles 't.b.v de veiligheid.

 


Er is geen enkele reden waarom een wachtwoord plakken in een invoerveld op een website onveilig zou zijn.


Er is geen enkele reden waarom een wachtwoord plakken in een invoerveld op een website onveilig zou zijn.

De opdrachtgevers van de websitebouwers denken daar duidelijk anders over.

 


Dit helpt enorm. Ik heb het ingetikt, ingeplakt, voorgelezen en telepathisch doorgestuurd. Niets werkt.


Dit helpt enorm. Ik heb het ingetikt, ingeplakt, voorgelezen en telepathisch doorgestuurd. Niets werkt.

Wat voor abonnement heeft u bij KPN? Gewoon een Hussel abonnement? Of Alles-in-1? 

Of bent u oud XS4ALL klant? Of heeft u nog een Telfort abonnement? OXXIO?


April omgezet van xs4all naar KPN.


April omgezet van xs4all naar KPN.

Dus... u heeft nog steeds dat XS4ALL abonnement? Dan zal dat de oorzaak wel zijn.


Ja, ik heb zelf niets aan mijn abonnement veranderd. 


Misschien kan ik de xs4all helpdesk daarover bellen. Dat is niet helemaal duidelijk.


Jammer dat voorlezen en telepathie ook niet hebben geholpen @Frank Lekens, maar je hebt in ieder geval je best gedaan!

Heb je in tussentijd al contact gehad met de XS4ALL helpdesk? Zo nee, dan wil ik je nog wel aanraden om dat te doen, ze kunnen je er daar vast meer over vertellen!

XS4ALL Klantenservice:  020 398 76 66

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur

 


Wachtwoorden een ramp bij kpn 


Wachtwoorden een ramp bij kpn 

Wat is het probleem? 


Ik heb hetzelfde euvel . Bij het opstarten van mijn PC krijg ik een melding dat de installatie van de cloud app niet is voltooid en dat ik alvorens verder te gaan mijn naam en wachtwoord moet opgeven. Als ik dat doe met dezelfde naam en wachtwoord als KPN krijg ik botweg dat deze niet herkend worden, zelfs na een paar maal. Geen ‘help’ functie niets. Maar met FileZilla weet ik de mijn cloud partitie wel te bereiken. Dus ik weet niet wat dit alles te betekenen heeft. Bij het installeren van de app werd mij gesuggereerd die in de lokale schijf C; te zetten onder Gebruikers/Appdata/local/KPN/KPN Cloud te zetten. Dat betekent dat je een ellenlange URL krijgt. Mensen die mijn bestanden in de KPN Cloud willen bekijken moeten dus een waslijst met URL map gegevens intypen. Ik moet nu de URLs van al mijn honderden bestanden veranderen en er ook nieuwe counters op te zetten. Ik ben al meer dan tien uur bezig geweest met die omzetting van XS4ALL naar KPN en dat is nog maar het begin. Wat een ellende! Overigens heb ik hetzelfde euvel gehad toen Lycos en Chello hun ‘cloud' ophieven.


Hallo @Michael Rogge je met de inloggegevens gebruiken die je ook voor de (web)mail gebruikt.

De KPNCloud is gekoppeld aan je mailaccount.

 


Dat deed ik tevergeefs. Maar als ik mijn naam intypte wel blijkt nu.