Skip to main content

Uit de voorgaande berichten heb ik geen oplossing kunnen lezen over het probleem van het niet kunnen inloggen op de SuperWifi onder admin. De default interne ip-adressen zijn 192.168.2.151 en 192.168.2.7.

Ik heb al de admin wachtwoorden van de betreffende SuperWifi geprobeerd (staat op sticker aan achterzijde). Geprobeerd terwijl het blauwe lampje aan stond. Ook had ik met het admin wachtwoord van de router BOX12 192.168.2.254 geprobeerd. Diverse keren geprobeerd, maar helaas werdin alle gevallen aangegeven dat het wachtwoord niet klopt.

Opm.: inloggen onder admin op de router gaat wel goed.

 

Graag reactie van KPN a.u.b.

Alvast bedankt.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @HolyMoly, welkom hier. 

Het lukt dus niet om in te loggen. Log je wel in op de master SuperWifi? En lukt het ook niet met de qr code achterop? En heb je de SuperWifi ook al gereset als al het andere niet werkt? Dat doe je door een puntig voorwerp voor minimaal 15 seconden in het resetgaatje te drukken.


Ik had wel geprobeerd op de master SuperWifi in te loggen.

Bij het scannen van de QR-code, wordt enkel met Google gezocht op de karakters van het wachtwoord. Scannen van de QR-code op de iPhone heeft dus totaal geen werking (de apps iTV en KPN Thuis waren al op de iPhone geïnstalleerd).

Echter, uiteindelijk het resetten van de SuperWifi heeft het inlogprobleem opgelost!

Ik kan nu gewoon op 192.168.2.151 op de SuperWifi inloggen en het default wachtwoord aanpassen.

Bedankt.


Top dat het nu gelukt is. Mocht je nog vragen krijgen, laat het dan weten.


Aanvullende info.

 

Na reset van de primaire SuperWifi:

  • De andere SuperWifi extender opnieuw gekoppeld worden (bedraad aan router voor 30min aansluiten)
  • De SSID van beide SuperWifi moeten handmatig gelijk gemaakt worden aan de SSID van de router
  • Bij gebruik van de app KPN Thuis wordt gevraagd naar de zogenaamde Beheerderswachtwoord. Hiermee wordt het admin wachtwoord van de primaire SuperWifi bedoeld. KPN zou hierover wat meer duidelijker moeten zijn!

  • De SSID van beide SuperWifi moeten handmatig gelijk gemaakt worden aan de SSID van de router

Eigenlijk hoort de WiFi van de KPN Box uit. Aangezien de KPN Box niet samenwerkt met de SuperWiFi's. Maar goed, als het nu werkt: niks aan veranderen.

 

  • Bij gebruik van de app KPN Thuis wordt gevraagd naar de zogenaamde Beheerderswachtwoord. Hiermee wordt het admin wachtwoord van de primaire SuperWifi bedoeld. KPN zou hierover wat meer duidelijker moeten zijn!

Dat is een ding wat zeker is.