Skip to main content

Ik kan met mijn nieuwe telefoon, Samsung A21s, niet op het mobiele netwerk van het werk, terwijl ik dat met de oude wel kon. Als ik netwerk toevoegen aanklik,  dan blijft het balkje van verbinden/opslaan lichtblauw. Ik heb wel de goede naam en wachtwoord. Doe ik wat fout of staat een instelling verkeerd?

Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Mobiele netwerk en WiFi netwerk en lukt het niet met het WiFi netwerk. Heb je dit probleem alleen op het werk? 


Als ik 'data' aanklik dan kan ik wel op internet. Ik heb echter geen abonnement, maar prepaid. Als ik op mijn werk wifi uitschakel en inschakel, dan kon ik op het netwerk van het bedrijf als gast. Dat lukt niet meer met de nieuwe telefoon, wat daarvoor met de oude altijd lukte.


Hi @Overall, als ik het goed begrijp kan je wel gebruik maken van je mobiele internet via je KPN prepaid nummer, maar lukt het niet om in te loggen op het bedrijfsnetwerk. Dit is iets dat losstaan van KPN, ik weet dus ook niet waar dit mis gaat en wat de oplossing zal zijn. Ik hoop dat je er inmiddels al contact over hebt gehad met je werkgever, zo nee dan raad ik je aan om dat te doen :slight_smile:


Ik heb de werkgever nog niet benaderd. Dat wil ik eigenlijk ook niet doen. Ik kreeg het wachtwoord toen we met andere bedrijven in dezelfde branche een videoconferentie hadden in het voorjaar. Ik was de enigste met prepaid🙂. Ik wil eigenlijk (nog) niet aan een abonnement,  omdat ik dat naar mijn idee niet nodig heb. Er is toen niets geregistreerd of wat dan ook. Het werkte op het invoeren van het wachtwoord.  Nu met de nieuwe telefoon dus niet meer. De simkaart uit de oude telefoon is overgezet. Collega's zeggen dat ik dan eerst geregistreerd moet worden. Ik vraag het me echter af omdat ik dat daarvoor ook niet gedaan heb.


Hallo @Overall als je wel de goede wifinaam en wachtwoord gebruikt dan kan ik maar één ding bedenken. Ieder apparaat heeft een zgn. MAC adres. Op basis hiervan zou je werkgever kunnen selecteren.

Op jouw Samsung kan je een vast of willekeurig-MAC instellen. Willekeurig = moeilijker traceerbaar. Kijk eens of je wellicht op 'willekeurig’ staat en verander dat dan in ‘vast'. 

Dat gaat via  :gear:  Instellingen → Verbindingen → Wi-Fi → netwerk naam | :gear:  → Geavanceerd

Daar zie je het Mac-adrestype met twee opties (Willekeurig- of Telefoon-MAC)


Ik ga het proberen als ik weer op het werk kom🙂bedankt!


Ben je alweer op het werk geweest @Overall en lukt het nu weer?


Gisteren heb ik het geprobeerd. Ik krijg alleen willekeurige MAC of Telefoon MAC te zien. Niet vast. Die optie geeft hij niet. Als ik geavanceerd aanklik, dan kom je bij IP-instellingen. Daar kun je alleen DHCP aanklikken of Statisch. Wat het verschil is weet ik ook niet. Daaronder staat Proxy. Daar kun je aanklikken Geen, Handmatig of Automatisch Configuren. Ik ben op dit moment thuis. Als ik wifi uitzet en op netwerk toevoegen klik, dan kan ik de naam van het netwerk wel toevoegen. Dat lukte eerst niet. Het is te ver weg om te verbinden op wifi op dat netwerk, maar ik probeer morgen wel weer. Of hebt u nog een idee?

Bedankt voor uw moeite tot nu toe en dat u er aan denkt!


Hallo @Overall , twee opties, dat klopt. Voor een ‘vast’ MAC adres kies je de optie Telefoon-MAC


Heb ik eerder geprobeerd en toen lukte het niet. Ik probeer morgen opnieuw.