Skip to main content

Hoi! Wat ik ook doe, bij mij blijft het probleem bestaan. En alleen als ik met KPN-gebruikers via whatsapp bel, want met andere providers is er geen probleem. Ik zit nog niet lang bij KPN.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @mpeters1, welkom op het forum!  Wat is precies het probleem dat je ervaart?  Want bellen via Whatsapp staat volkomen los van je provider. Het bellen gaat via internet en maakt geen gebruik van je simkaart. Wel moet je natuurlijk een internetverbinding hebben. Dit kan wifi zijn of mobiele data. Maar als dit via mobiele data doet is het gewoon regulier verbruik, net alsof je een website zou bezoeken of een filmpje afspeelt. Het gesprek loopt dus niet via je abonnement. Welke provider jij hebt, of degene die je belt, is dan ook niet relevant. Het enige wat relevant is, is dat degene die je wilt bellen ook Whatsapp heeft. 


Ha die Erik, ja, dat dacht ik dus ook! Op basis van google kwam ik uit bij het eerdere bericht waarop ik reageerde, dus niet heel vreemd dat ik hier terecht kwam 😉. Het was nogal vreemd dat ik bij vanuit huis bellen met andere KPN-gebruikers steeds problemen ervaarde en met anderen niet. Vandaar dat ik hier dus uit kwam. Alleen via mijn belbundel, via 4G lukte het om met hen via whatsapp te bellen, met gebruikers van andere providers kon ik wél via de wifi met whatsapp bellen.  Van alles geprobeerd (ja, écht alles!), maar uiteindelijk met 1 van de KPN-gebruikers alle instellingen op de telefoon afgelopen, waaronder die van whatsapp en daar bleek bij de toegang van whatsapp tot “lokaal netwerk” deze optie uit te staan, mogelijk is dit ergens bij een update van whatsapp gebeurd. Dus inderdaad achteraf geen KPN probleem, maar die waren er blijkbaar dus rond dezelfde tijd wel en niet gek gedacht dus aangezien het probleem alleen bestond bij whatsapp bellen via wifi tussen KPN en KPN 😉. Maar ik ben al blij dat ik dit zelf heb kunnen oplossen 😊. Bedankt voor je reactie in ieder geval!


Wat goed dat je op deze manier hebt kunnen uitvogelen wat er aan de hand was! Alsnog vreemd dat zo'n setting dan zoiets heel specifieks veroorzaakt. Bedankt, in ieder geval, dat je deze oplossing hier nu geplaatst hebt. Dat is heel handig voor als er nog eens iemand op het forum terecht komt met dit probleem :)