Skip to main content

Volgens de WiFi-manager is (blijkens zijn check) alles koek en ei bij ons, maar dat klopt niet: sinds iets meer dan een maand valt tijdens werkuren en vooral in de avonduren de wifi steeds vaker tijdelijk weg (van groen naar oranje of zelfs andere kleuren) en loopt bijv. ook de tv vast. Kan dit liggen aan sterkere wifi bij de buren die sinds iets meer dan een maand weer thuis zijn (dat deze interfereert oid)? Zo ja, is dat te meten door KPN op afstand? Zo nee, hoe wel?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @sintfa , je zou binnen je modem een ander kanaal kunnen kiezen of de kanalenkiezer op AUTO zetten.

 


Hi @sintfa, we helpen je hier graag op weg met jouw wifi verbinding.

Jouw wifi verbinding kan inderdaad beïnvloed worden door de wifi verbinding van de buren. Wifi is draadloos, daardoor is het gevoelig voor andere (wifi) signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Het kan dan helpen om de wifi instellingen in je modem aan te passen. Wat @JanD al aangaf, het kan helpen om het kanaal aan te passen.

Wifi Manager
De makkelijkste manier om je wifi te verbeteren, is door onze Wifi Manager te volgen. Deze handige servicetool controleert jouw verbinding. Daarna helpt het je om jouw wifi optimaal in te stellen. Er komt ook altijd een resultaat uit. Ik ben benieuwd wat dat bij jou is, en hoe je wifi daarna werkt 🙂 Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.


Beste JanD,

 

bedankt voor uw reactie. Ik heb een modem ‘kpn box 12’. Hoe kan ik:

- mijn modem op een ander kanaal zetten; 

- de kanalenkiezer (waar zit deze?) op AUTO zetten?

Bvd en Mvg,

 

Sintfa


Hallo @sintfa , log in op je modem.

Klik onder networkmap op kpnbox12

klik dan op bandwith en channelselection en kies daar voor AUTO

klik dan rechtsonderaan op apply.

Succes

Â