Skip to main content

Sinds kort heb ik 2 super Wifi punten. Omdat deze geen LAN-uitgang hebben, heb ik de oude experia wifiversterker laten staan om bepaalde apparatuur bekabeld aangesloten te houden. 

Is er een manier om het wifisignaal van de experia wifiversterker uit te schakelen? Sommige apparaten verbinden namelijk met deze wifiversterker, maar de snelheid daarvan is minder hoog. Geen onoverkomelijk probleem, wel fijn als het verholpen kan worden.

Het uitschakelen van de wifi op een Experia-wifi is niet mogelijk.

 

Ik snap alleen niet volledig hoe het nu is aangesloten. Zou een koppelbus (zoals deze https://www.netwerkkabel.eu/nl/cat6a-keystone-koppelstuk-stp.html) niet volstaan? Te veel access points dicht op elkaar is namelijk ook geen goed idee.


Ik vermoed dat Ed een vierkante witte versterker heeft. Klopt dat?

 


Ik vermoed dat Ed een vierkante witte versterker heeft. Klopt dat?

 

Dat zou natuurlijk ook een optie zijn. Ik kom die broodroosters eigenlijk bijna niet meer tegen behalve als ik ze vervang. Over instellingen op dat apparaat kan ik dus niks zeggen.


Login op de KPN WiFi "versterker", daar kan je de wifi uit zetten onder "Access Point Instellingen".

 


Het was de zwarte variant. En inderdaad, mijn opstelling was niet meer logisch. Nu wat aanpassingen gedaan en de Experia WiFi versterker verwijderd.


Hi @Ed1969, welkom hier. 

Het uitschakelen van de wifi op een Experia-wifi is niet mogelijk.

Ik snap alleen niet volledig hoe het nu is aangesloten. Te veel access points dicht op elkaar is namelijk ook geen goed idee.

Het was de zwarte variant. En inderdaad, mijn opstelling was niet meer logisch. Nu wat aanpassingen gedaan en de Experia WiFi versterker verwijderd.

Fijn om te horen dat het duidelijk is en na wat aanpassingen nu goed werkt. :relaxed:


Nou... de Experia WiFi's werken prima samen met de SuperWiFi's. Het is 1 netwerk. En het kan zijn dat de Experia Wifi wat trager is, maar ik denk dat je dat alleen ziet bij een speedtest. En dat je er bij normaal dagelijks gebruik niks van merkt.


Nou... de Experia WiFi's werken prima samen met de SuperWiFi's. Het is 1 netwerk. En het kan zijn dat de Experia Wifi wat trager is, maar ik denk dat je dat alleen ziet bij een speedtest. En dat je er bij normaal dagelijks gebruik niks van merkt.

ja werkte prima jaren geleden maar heb ze wel vervangen door tp-link omada

ik wil zelf beheer hebben zoals de 2.4 en de 5 GHz gescheiden hebben