Skip to main content

Hoe krijg ik spoedig een update?

Nadat de monteur langs moest komen omdat mijn glasvezelkabel omgelegd was met die van de buurman ( nieuwbouw en er waren al eerder 2 monteurs langs geweest voor de andere buren… ) loop ik nu tegen het volgende probleem aan.

Ik kan mijn wifi wachtwoord niet wijzigen en mij is verteld door de klantenservice dat ik een nieuwe box 12 kan krijgen en dat die de nieuwe update bevat. Heb mijn box 12 netjes ingeruild voor een nieuwe bij mijn dichtstbijzijnde Post NL punt. Alles werkt naar behoren met zowel de oude als die nieuwe box 12 maar nog steeds kan ik mijn wifi niet zelf instellen….

1 dag later werkte mijn wifi niet meer. Na uren proberen en inloggen in mijn modem, kom ik erachter dat mijn standaard wifi wachtwoord omgezet is naar de oude wifi wachtwoord van mijn eerste box 12 modem????

Lijkt mij niet heel veilig allemaal. Iemand enig idee?

Klopt, je oude wordt online hersteld.

Na dat dit is gebeurt wijzig je het naar wat je wilt en wordt dat de leidraad mocht je ooit een reset doen.

Zelf reset gedaan eerst ingelogd met fabrieks sidd en wifi password op de sticker vd 12 box.

na vervangen glasvezel kastje en oude wifi sidd settings werden keurig geladen na enige wachttijd.kpn12 box

Wel handig als je veel smart home dingen hebt draaien

Hallo @Teveel gedoe ,

Ik begrijp dat je nu via jouw oude wachtwoord in ieder geval ermee verder kunt. 

Wat betreft die update: Die is niet aan te vragen, KPN zal jouw modem ooit updaten. Wanneer is niet te zeggen. 

Reageer