Skip to main content

Sinds 10 december, ‘morgens, ligt bij mij het Internet er uit.

Bij thuiskomst gelijk contact gezocht met de klantenservice om dit te melden. Een monteur uiteraard niet voorhanden. De servicemedewerker heeft waarschijnlijk van hoger hand te horen gekregen om dan te vertellen dat er Corona is. Wat een waardeloos excuus om je daar, na bijna 2 jaar Corona in onze samenleving, nog  achter te verstoppen. De monteur zou dan maandags komen. Met pijn en moeite vrij kunnen krijgen( ja, er zijn ook nog mensen die NIET thuis werken) en die ook nog eens Storingmonteur zijn en wél op moeten komen draven als er ergens een probleem is. Maar goed, afwachten maar tot maandag… geen TV, geen internet… ook mobiel bijna niet. Slechte dekking van het netwerk. Ook daar had de medewerker een verklaring voor; u woont in een nieuwbouwwijk, en daar zijn de huizen erg goed geïsoleerd.🤣 dat klopt, alleen niet met staalwol of lood! Dommerd!

maandag; de monteur kwam, sloot zijn lampje aan er reed naar het Glasvezelverzamelpunt. Daar kwam geen licht binnen. Bij terugkomst vertelde hij dat er een breuk moest zijn in de kabel… tuurlijk! Uitgesproken bij mij! De buren hebben geen last!

Maar goed, of ik de volgende morgen thuis was. Dan kwam er iemand langs om te peilen waar de breuk zit. Snel een beroep gedaan op de buurvrouw. Die zit, gelukkig voor mij, thuis met een gebroken enkel. Zou zou de “meterman” binnenlaten.

De volgende dag werd de breuk uitgepeild op 50 meter van mijn huis. Bij iemand in de tuin waar geen werkzaamheden hebben plaats gevonden.

De “meterman” zou me bellen over het vervolg en wanneer er begonnen zou worden met reparatie… Zal nog wel even duren denk ik. Hij moet nog bellen!!

Toch maar weer eens gebeld met de service desk over hoe en wat en wanneer er begonnen zou worden met reparatie. De storing/ het probleem is bekend, en er wordt overlegd wat er moet gebeuren om het opgelost te krijgen. Ik hoop dat ze er uit zijn gekomen. Het duurt nu toch wel lang vind ik. Het is al bijna Kerst. Vrije dagen, lekker een filmpje kijken op TV van het voucher die we hebben gekregen. Gewoon even bellen via WiFi met een kennis die in Frankrijk woont. En Whatts-appen… gewoon, het oude jaar relaxt afsluiten.

Ik heb m’n vraagtekens bij dit alles… Het Forum afspeuren naar verhalen van mensen met dezelfde problemen. Dat is wat ik doe. Hopend op een verhaal met goede afloop.

Iets tegengekomen van iemand die een Noodpakket kreeg om toch TV te kunnen kijken. Misschien heb ik ook geluk en krijg toch nog andere afleiding met Kerst dan dit Forum af te speuren. Wellicht gloort er ook voor mij hoop deze Kerst met iets soortgelijks?


Nog wel een handige tip voor KPN: je onderscheiden kan je alleen als je beter bent dan een ander.

Rest mij nog om iedereen een fijne Feestdagen toe te wensen.

 

Welkom op ons KPN Forum @Alex.Gerda! Wat een droevig verhaal:pensive:. Internet en tv is in deze tijd bijna een basisbehoefte geworden hè?:persevere:  Excuses dat het zo lang duurt voordat er een monteur langskomt om de breuk te repareren. 

Dankzij je gegevens kon ik even met je meekijken. De kabelbreuk moet gemaakt worden door een externe partij. Er staat sinds maandag een verzoek uit tot het maken van een monteursafspraak. Daar is nog niet op gereageerd. De aannemer is van de week nogmaals op de hoogte gebracht van de situatie. Komende week zal het ticket opnieuw gemonitord worden. Meer dan dit kunnen we helaas niet doen. 

Je geeft aan dat het mobiele bereik niet optimaal is en dit komt niet door de isolatie van de woning. Dit betekent dat je buitenshuis ook slecht bereik hebt, toch? Volgens onze dekkingskaart zou er voldoende bereik zijn, zowel 4G als 5G :thinking:. Ik zie dat het KPN (Mobiel) abonnement op dit adres 100GB aan data heeft ontvangen. Kun je hier een beetje mee uit de voeten? Wist je dat je online KPN TV kunt kijken? 

Als je niet uit de voeten kunt met Online tv kijken omdat je mobiele data verbinding dusdanig slecht is, dan kan ik een Digitenne ontvanger toesturen. Het aanbod aan zenders online is groter. Laat maar weten wat je voorkeur heeft.​​​​​


Hallo Lisa,

dank je voor jouw antwoord. Het brengt in ieder geval enige verduidelijking in deze zaak. Lammer dat het toch nog zo lang moet duren voor de aannemer reageert.

Ondanks wat de dekkingskaart aangeeft is het het internet via 4G hier niet echt bijzonder.

In huis niet in elk geval. En om de komende dagen buiten door te brengen om tv te kijken…🥶🥶.

ik heb inderdaad 100Gb gekregen, maar zoals ik al aangaf houdt m’n HotSpot geen stand.

Fijn dat jullie ons ook de mogelijkheid bieden om met Digitenne toch tv te kunnen kijken. Ik wil hier dan ook graag gebruik van maken.

Maar gaat dit wel lukken qua ontvangst? Ik heb geen idee, maar wil het zeker wel proberen.🤗

 

ik heb er een hard hoofd in dat de reparatie nog gebeurt voor de Kerst…

 

Voor het opsturen van het digitennepakket heb je denk ik wel de benodigde gegevens?

Met vriendelijke groet, Alex.

 

 

 


@Alex.Gerda vul even je profiel in, dan kan een moderator met je mee kijken. Deze gegevens zijn niet te zie. Voor andere forum bezoekers. 


Hallo Ik_Hussel,
Is mijn profiel niet volledig genoeg? Graag wil ik weten wat er nog ontbreekt.

mvg.


Hallo Ik_Hussel,
Is mijn profiel niet volledig genoeg? Graag wil ik weten wat er nog ontbreekt.

mvg.

Geen idee, ben geen moderator. Maar omdat je vroeg of je nog gegevens moest aanvullen verwijste ik naar de plek waar dat kan.


Is geregeld. 👍🏻
dank je.


@Ik_Hussel Dankjewel voor het uitvragen!

@Alex.Gerda Ik heb de ontvanger meteen aangevraagd. Ik zie dat hij morgen wordt afgeleverd. Nog wel even een slag om de arm houden want PostNL heeft het rond de kerst vermoedelijk druk. Wat betreft het signaal. Digitenne zou moeten werken. Test even waar de antenne het beste signaal ontvangt.


Dank je wel Lisa.

ik had idd al een berichtje gekregen dat er een tijdelijk Digitennepakket mijn kant om komt.👍🏻
dank je voor jouw inspanningen.🤗