Skip to main content

Goedenavond, sinds ongeveer een maand woon ik op mijn nieuwe adres in Alkmaar. Voor het aanvragen van internet/televisie ben ik door KPN al tig keer van het kastje naar de muur gestuurd zonder enig succes. Binnenkort (wat al sinds 05/2021 gezegd word) zal de glasvezel aangelegd worden bij ons voor, waardoor er allereerst door KPN gezegd werd dat ik hierdoor geen koper contract meer kon afsluiten voor tot die tijd. Later bleek dit wel te kunnen maar waren er in het pand waar ik woon (met nog 11 andere appartementen) geen aansluitingen meer beschikbaar. Dit nagevraagd bij mijn verhuurder  die aangaf dat ze bij renovatie van het pand voldoende aansluitingen hebben aangevraagd voor alle appartementen, heel gek dus. Aanvraag voor nieuwe aansluiting gedaan, is KPN (wegens te hoge kosten) niet mee akkoord gegaan. In de KPN winkel is er al twee keer (zonder problemen?) een contract met mij afgesloten waarna ik een dag later gebeld word dat dit toch niet mogelijk is en de aanvraag geannuleerd moet worden. Na zo’n 20 keer bellen heb ik eindelijk een noodpakket aan kunnen vragen (ik werk vanuit huis), nu is dit op, wil ik het opwaarderen, blijkt dat dit niet mogelijk is omdat ik geen klant meer ben? Dit omdat mijn aanvraag niet gerealiseerd is? Ik vraag mij af hoe het kan dat er geen aansluiting gepakt kan worden terwijl er genoeg verbindingen gelegd zijn zo’n 2 jaar geleden. Alle bewoners hier hebben hier vreselijk veel gezeur mee gehad en niemand van KPN die er zijn poot voor uitsteekt. Continu blij gemaakt met een dooie mus en vreselijk veel stress is wat het oplevert, continu een andere medewerker aan de lijn ieder met een ander verhaal. Het is dat ik bij KPN moet blijven omdat er een speciale glasvezel gelegd gaat worden maar anders had ik gillend naar een andere aanbieder gegaan. Zijn er soortgelijke verhalen met KPN en heeft iemand misschien tips?

Dat klinkt niet best.  Ik ga je topic onder de aandacht brengen bij een moderator.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer, adres etc. Dan kunnen ze meteen kijken wat er aan de hand is.


Zal ik doen Joep, bedankt voor je snelle reactie!


@Rosa1995 En wat zegt KPN Netwerk NL in dit geval? Zij gaan tenslotte over de aansluitingen in uw woning en moeten inzicht hebben in de planning v.w.b. de glasvezelaanleg. En waar bestaat die "speciale"” glasvezel dan uit?


Hoi @Rosa1995, welkom op ons forum! 
Wat een gedoe zeg!
Ik heb meteen even meegekeken maar snap zelf ook niet helemaal wat er nu aan de hand is. Ik heb de collega gemaild die de order geannuleerd heeft met de vraag wat het plan nu verder is.
Zodra ik meer weet kom ik bij je terug!


Hoi @Rosa1995, welkom op ons forum! 
Wat een gedoe zeg!
Ik heb meteen even meegekeken maar snap zelf ook niet helemaal wat er nu aan de hand is. Ik heb de collega gemaild die de order geannuleerd heeft met de vraag wat het plan nu verder is.
Zodra ik meer weet kom ik bij je terug!

Hartstikke fijn Thomas, ik wacht je reactie af! Bedankt voor de moeite in ieder geval.


Hi Hans,  KPN netwerk heeft een aantal weken geleden opdracht gekregen om een nieuwe verbinding te leggen. Afspraken hiervoor stonden ingepland. Uiteindelijk is KPN niet akkoord gegaan met de kosten voor deze nieuwe verbinding en is het feest dus niet door gegaan. Wat mijn verhuurder zegt is dat er voldoende verbindingen moeten liggen voor alle appartementen dus dat een extra verbinding niet aan de orde is. Betreft de glasvezel, omdat KPN dit legt (hierin investeert) mogen de komende jaren geen andere aanbieders contracten hierop afsluiten. Dus vandaar dat ik hierin enkel bij KPN terecht kan. Voor mij geen punt maar probleem zit erin dat ik tot die tijd (eind oktober) internet moet hebben i.v.m. thuiswerken.. 


@Rosa1995 En wat zegt KPN Netwerk NL in dit geval? Zij gaan tenslotte over de aansluitingen in uw woning en moeten inzicht hebben in de planning v.w.b. de glasvezelaanleg. En waar bestaat die "speciale"” glasvezel dan uit?

 

Hi Hans,  KPN netwerk heeft een aantal weken geleden opdracht gekregen om een nieuwe verbinding te leggen. Afspraken hiervoor stonden ingepland. Uiteindelijk is KPN niet akkoord gegaan met de kosten voor deze nieuwe verbinding en is het feest dus niet door gegaan. Wat mijn verhuurder zegt is dat er voldoende verbindingen moeten liggen voor alle appartementen dus dat een extra verbinding niet aan de orde is. Betreft de glasvezel, omdat KPN dit legt (hierin investeert) mogen de komende jaren geen andere aanbieders contracten hierop afsluiten. Dus vandaar dat ik hierin enkel bij KPN terecht kan. Voor mij geen punt maar probleem zit erin dat ik tot die tijd (eind oktober) internet moet hebben i.v.m. thuiswerken.. 


Bedankt voor je geduld @Rosa1995, ik heb inmiddels reactie van mijn collega's achter de schermen.
Zij houden dit verder in de gaten tot de glasvezel beschikbaar is en hebben het noodpakket weer geactiveerd!
Het wachten is nu tot de glasvezelaansluiting klaar is, daar kan ik inhoudelijk niet zoveel over zeggen.


Bedankt voor je geduld @Rosa1995, ik heb inmiddels reactie van mijn collega's achter de schermen.
Zij houden dit verder in de gaten tot de glasvezel beschikbaar is en hebben het noodpakket weer geactiveerd!
Het wachten is nu tot de glasvezelaansluiting klaar is.

Heel erg bedankt Thomas, wacht ik de glasvezel af en maak ik tot die tijd gebruik van het noodpakket!