Skip to main content

naar aanleiding van mailtje : je bent aangesloten op het glasvezelnetwerk:

Goedenavond,

 

Eigenlijk zou het onderwerp moeten zijn : zootje bij aansluiting glasvezelnetwerk door KPN.

 

Vorig voorjaar (maart/april 2022) is er en door Delta en door KPN een glasvezelnetwerk aangelegd in onze wijk.

Binnen enkele weken kreeg ik dus een aansluitkastje in de meterkast voor allebei de netwerken met van Delta de aanbieding voor een proefabonnement. Omdat ik al geruime tijd klant vben van KPN heb ik eerst geïnformeerd wanneer ik op glasvezel van KPN kon rekenen.

Dit kon binnen enkle weken gebeuren werd mij meegedeeld. Dus wilde ik wel hierop wachten. Omdat ik verder niets hoorde vanKPN heb ik na verloop van tijd zelf maar gebeld. Eerst werd er gezegd juli/augustus en wat later de datum van 14 augustus. Omdat ik voor en na die datum weer niets hoorde en er een leuk introductie aanbieding was op internet heb ik weer gebeld. Toen hoorde ik dat de aansluiting was geplans op 26 december. Omdat ik dat een vreemde datum vond moest ik maar rekenen met 27 december; en de voordelige aanbieding zou voor mij blijven staan totdat de glasvezel aansluiting werkt. Helaas ook deze datum ging in alle stilte voorbij.  Begin januari weer gebeld en kreeg ik de toezegging dat het zou worden uitgezocht. Enkele dagen later kreeg ik een terugbel verzoek op een speciaal nummer met toegangcodes. Die heb ik gebeld en werd mij toegezegd dat ik binnenkort op de glasvezel zou worden aangesloten. In dezelde tijd kreeg ik ook een mailtje en een telefoontje wanneer de aannemer het glasvezelkastje (het zwart/witte kastje) kon komen plaatsen. Ondanks ons antwoord dat dit kastje al was geplaatst in april vorig jaar bleef de vraag nog enkele malen komen. Wie schets mijn verbazing dat ik afgelopen woensdag ineens deze onderstaande mail kreeg. Eindelijk zou het er dan toch van komen. Voor de zekerheid nog eens naar KPN klantenservice gebeld of het waar was en wat ik verder kon doen om de glasvezelaansluiting te kunnen benutten. Hetzelfde modem kon worden gebruikt alleen moest ik de aansluitingen wisselen. Omdat ik vrijdag niet aanwezig was en ik het modem wilde verplaatsen van de trapkast naar de meterkast en de tv direct op het modem wilde aansluiten i.p.v. via een zender/ontvanger verbinding, ben ik vandaag aan de slag gegaan. Toen alles klaar was en ik tv wilde gaan kijken en internetten via het glasvezelnetwerk bleek deze niet te werken. Klantenservice gebeld en die bevestigde dat er nog geen glasvezelverbinding was. Ook was deze onderstaande mail niet bekend. Wel werd er vanmiddag weer gebeld of het zwart/witte kastje geplaatst kon worden. Leuker kunnen we het niet maken hoort toch niet bij de KPN?? Blijf ik nu bij KPN of toch maar naar Delta?

 

met groet, Alex Minnaar

delta en kpn gebruiken niet elkaars netwerken en dan moeten er dus 2 glasvezelkastjes aanwezig zijn


Zijn er daadwerkelijk 2 glasvezel aansluitingen @AlexLM ? Met 2 aansluitkastjes? 


Hi @AlexLM en welkom op het forum! Poeh dat heeft flink wat langer geduurd dan eerst ingeschat werd, maar fijn dat glasvezel er nu ligt! 

Zijn er daadwerkelijk 2 glasvezel aansluitingen @AlexLM ? Met 2 aansluitkastjes? 

Hier ben ik ook benieuwd naar. Wat Robin aangaf klopt namelijk, Delta heeft een eigen kastje en wij ook. Heb je inmiddels twee glasvezelpunten in je woning? Zo niet, dan raad ik je aan om contact met KPN Netwerk op te nemen om te vragen hoe het ervoor staat. Kijk ook op hun startpagina en vul daar je adres in. Wellicht is het daar ook al op te vinden. 

Wel werd er vanmiddag weer gebeld of het zwart/witte kastje geplaatst kon worden. 

Dit doet me namelijk sterk vermoeden dat ons kastje nog niet aangesloten is in je woning, dus dat moet eerst nog geregeld worden.